به گزارش پارس نیوز، 

/ آب خوردن نتیجه برجام هست؛ گوشت 100 هزار تومانی نیست؟!

کنایه بازداشتی فتنه به روحانی؛ صاحب حکم هستید و سخنرانی فایده ندارد

«سعید شریعتی»، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه ی در اشاره به صحبت های رئیس جمهور روحانی پیرامون فیلترینگ گفته است:

صحبت‌هایی که آقای رییس‌جمهوری مطرح می‌کند درست است منتها از موضع یک نیرو که اختیارات ندارد، منتقد است و می‌خواهد بگوید که این موضوع فایده دارد یا نه. اما ایشان به عنوان مجری قانون اساسی، رییس قوه مجریه، رییس دولت و رییس شورای عالی امنیت ملی باید از اختیارات خود استفاده کنند و جلوی اینگونه موارد را بگیرند، سخنرانی دیگر فایده ندارد.

او همچنین می افزاید:

البته سخنرانی می‌تواند موثر باشد که بالاخره مردم حرف خود را از زبان رییس‌جمهور می‌شنوند، اما نتیجه آن، نتیجه‌ای نیست که ملت می‌خواهند. با سخنرانی فیلترینگ، حصر و… حل نمی‌شود. فرق رییس‌جمهور با من شهروند عادی این است که ایشان صاحب حکم، امضاء و دستور است. [۱]

 

*ما قضاوت درباره صحبت های شریعتی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم...

برخی معتقدند این انتقادات روحانی و اصلاح طلبان به مقولات مختلف کشور، یک نمایش دو سرباخت برای فرار از پذیرش وضع موجودی است که اصلاح طلبان و دولت، مشترکاً آنرا پدید آورده اند.

 

***

 

آب خوردن نتیجه برجام هست؛ گوشت ۱۰۰ هزار تومانی نیست؟!

«عبدا… ناصری»، فعال اصلاح طلب و از عاملان وضع موجود در بخشی از یک یادداشت   نوشت:

«هر فردی هر گروهی در هر گوشه‌ای حرفی را می‌زند و نهادی هم نیست که توبیخ و یا بازخواستی داشته باشد. مانند آن فردی که در تریبون عمومی گوشت ۱۰۰ هزار تومانی را نتیجه برجام می‌داند که نشان می‌دهد این افراد آگاهی کافی در زمینه برجام ندارند. این یعنی مدیریت کاملاً دچار سردرگمی و بی‌سامانی است. »[۲]

*اشاره ناصری به صحبت های حجت الاسلام صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران است. و منظور او از «آن فردی» هم حجت الاسلام صدیقی است.

صحبت های نامودبانه ناصری اما در حالی است که او و سایر جماعت برجامیان، طی ۶ سال گذشته بی ربط ترین امورات ارضی و سماوی را به برجام ربط دادند و جالب آنکه در این زمینه به نصیحت منتقدان هم گوش نمی کردند.

آقای ناصری حکماً تجاهل العارف و ابراز به ندیدن می کند درباره زمانی که آقایان می گفتند با برجام و توافق با غرب؛ اشتغال می آید، مشکل آب خوردن رفع می شود، سکوی پرش اقتصادی جوانان ایجاد می شود، مشکل آلودگی هوا حل می شود، روابط سه قوه اصلاح می شود، سگ های موادیاب وارد کشور می شوند، حقوقها زیاد می شود، ارزانی می شود و ایران و آمریکا از ذهنیت سرد نسبت به یکدیگر عبور می کنند!

سوال آشکار نیز آنست که چگونه ممکن می شود این بیربط ترین مقولات تاریخی، به برجام و توافق ربط داشته باشند اما گوشت قرمز ۱۰۰ هزار تومانی و دلار ۲۰ هزار تومانی که ارزانی شدید آنها، صراحتاً جزو اهداف اولیه و اعلامی آقایان بوده است؛ ماحصل برجام نباشد؟!

آزمون امنیتی برای رحمانی فضلی

«فرزانه ترکان»، عضو شورای مرکزی کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه با روزنامه آرمان امروز مدعی زیاد شدن بیکاری در کشور شده است.

او در این باره اظهار می کند:

حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ و شور و هیجان انتخابات و جمع مشارکت مردم تنها و تنها با این راهنمایی‌ها و با این هدف بود که بتوانیم انسجام و وحدت را در جامعه حفظ کنیم. اتفاقاتی که افتاد و گاه باعث دلسردی مردم شد، وقوع بسیاری از نارسایی‌های اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و تورم که قسمت بسیار زیادی از این مشکلات به جهت تحریم‌ها بود و شرایط را برای مردم روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر کرد. سخن درست الان این است که اگر قصد داریم برای حفظ کشور تلاش کنیم و تلاشمان حل مشکلات کشور باشد، باید خارج از گرایش‌های سیاسی نشست‌هایی را در میان عقلای گروه‌های سیاسی برگزار کنیم و برای حل مشکلات کشور به تصمیمات جدی برسیم. منتها فکر می‌کنم که عقلای جناح‌های سیاسی حتماً باید این نشست را برگزار کرده و به صحبت بنشینند تا در راستای حل مشکلات کشور برنامه ارائه بدهند. [۳]

*مشخص نیست خانم ترکان ادعای «افزایش نرخ بیکاری» را از کجا آورده است؟!

این در حالیست که طبق آمارهای رسمی، نرخ بیکاری در ایران طی ۱۰ سال گذشته کاهش یافته است.

نرخ بیکاری فعلی در ایران به گواه سازمان آمار ۱۲ درصد است.

این عدد در سال ۸۹، ۱۴ درصد بوده است و اگرچه برخی کارشناسان معتقدند کاهش ۲ درصدی فعلی به دلیل تغییر استانداردهای تعیین کار بوده است اما حتی با فرض پذیرش همین ادعا نیز باید اعتراف کرد که نرخ بیکاری ایران طی ۱۰ سال گذشته افزایش نیافته است.

ضمن اینکه نرخ بیکاری فعلی ایران از کشورهای اروپایی مثل یونان و اسپانیا هم کمتر است.

به این اسناد همچنین باید صحبت های علی ربیعی، وزیر سابق کار را نیز افزود که بر بلامتقاضی ماندن ده ها هزار شغل در وزارت کار به دلیل وقوع پدیده «بیکاری شیک» اشاره کرده است .[۴]

این واقعیت ها در حالی است که رحمانی فضلی، وزیر کار چندی قبل در جلسه «ستاد تبلیغات اقتصادی» طی سخنانی از سیاه نمایی های برخی افراد از اوضاع اقتصادی کشور انتقاد کرده بود.

او با اشاره به اینکه در طول چندماه فعالیت ستاد، همواره بر مواجهه اصلاحی، تذکر، راهنمایی و ارشاد گویندگان و ترویج کنندگان گفتارهای یأس آفرین و وحدت شکنانه تأکید شده است، استمرار یأس آفرینی و وحدت شکنی علیرغم همه تذکرات قبلی را غیر قابل قبول برشمرد و کمیته حقوقی قضایی ستاد را موظف به پیگیری اجرای قانون در این عرصه کرد و از قوه قضاییه خواست در چارچوب اصول قانونی و از جمله برابر مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به طور جدی و مؤثر از اعمال قانون در این خصوص حمایت کند.

وزیر کشور افزوده بود: رسالت تاریخی همه دستگاه ها در عرصه های مختلف نظام، صیانت از مردم در برابر بمباران تبلیغاتیِ یأس آفرین و تحریک کننده دشمن، و اتخاذ یک ساز و کار موثر در امر اطلاع رسانی و تبلیغات برای شکل گیری صحیح ادراک مردم است و این مهم ضرورت دارد. [۵]

صحبت های فرزانه ترکان می تواند محکی باشد تا مشخص شود صحبت های رحمانی فضلی برای مجلس آرایی بوده است یا اینکه عزمی راسخ برای دفاع از کشور در ورای آنها وجود دارد...