به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، فیصل الحموی، نماینده دائم سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: تصمیم اخیر شورای حقوق بشرسازمان ملل در تصویب پیش نویس قطعنامه محکومیت" مداخله گروه های خارجی در درگیری های سوریه" اقدامی جانبدارانه بود.

وی در واکنش به این اقدام عنوان داشت: این امر کاملا دروغ بوده وبا حوادثی که در سوریه اتفاق می افتد به هیچ وجه ارتباطی ندارد و دور از حقیقت است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه گفت: در پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر ادعا شده که برخی جنایت ها در شهر القصیر رخ داده این در حالی است که به هیچ وجه این مساله حقیقت ندارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از الحموی اعلام کرد: پیش نویس قطعنامه مذکور از حضور مزدوران و گروه های تکفیری از بیش از کشور دنیا که به سوریه آمده و از سوی برخی از کشورهای حامی این قطعنامه حمایت مالی می شوند، غفلت شده است. این قطعنامه نشان می دهد که چنین تصمیماتی از سوی اتحادیه عرب اتخاذ می شود. چیزی که سوریه به طور کلی با آن مخالف است زیرا به عقیده مقامات دمشق اتحادیه عرب دیگر نقشی نداشته و به ابزاری برای اعمال فشار تبدیل شده و قطر به عنوان یکی از طرف های سهیم در ایجاد بحران سوریه، بر آن سلطه دارد.

الحموی در ادامه گفت: آیا این اقدام درست است که برخی به اراضی لبنان حمله کنند و اسقف های ارتودوکسی و حجاج لبنانی را ربوده و کودکان را در برابر چشمان والدینش اعدام کنند.

وی گفت: قطر که میلیاردها دلار برای حمایت از گروه های تندرو و تکفیری خرج کرده و همواره به دخالت در امور داخلی کشورهای آسیایی، آفریقا و عربی می پردازد حتی یک دلار هم برای گسترش دموکراسی و تقویت حقوق بشر خرج نکرده است چرا که نمی داند قانون اساسی، پارلمان، انتخابات و احزاب سیاسی واقعا چیست.

الحموی همچنین نظارت آمریکا بر طرح مذکور و ترویج آن در کشورهی مختلف از طریق اعمال فشار بر برخی از کشورهای عضو شورای امنیت را محکوم کرده و این اقدام را از سوی کشوری بزرگ و عضو دائم شورای امنیت غیر منطقی دانست.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره ادعاهای کمیته بین المللی در خصوص استفاده ارتش از سلاح شیمیایی در سوریه نیز گفت: پس از اینکه کمیته تحقیقات بین المللی به وجود اسنادی مبنی بر استفاده گروه های تروریستی از گاز سارین اشاره کرد و تنها ساعاتی پس از آن این مساله را تکذیب کرد. سوریه و شماری از کشورها دریافتند که این کمیته اعتبار و حرفه ای بودنش را از دست داده و این به خاطر نقش قطر و ترکیه به عنوان دو عامل اصلی در بحرانی کردن اوضاع سوریه است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیرا با اکثریت آراء بار دیگر قطعنامه ای ضد سوری تصویب کرد که در آن" مشارکت گروه های خارجی در درگیری های سوریه و نقض آشکار حقوق بشر در القصیر" محکوم شده است.