به گزارش پارس نیوز، 

غلامعلی حداد عادل در دومین نشست تخصصی کمیته سلامت جبهه مردمی انقلاب گفت: امروز انقلاب ۴۰ ساله شده است و این جای تبریک دارد از تمامی کسانی که انقلاب را به پیروزی رسانده و از آن پاسداری کردند. امروز باید بر امام درود بفرستیم که کشور را از دست استکبار نجات دادند و باید درود فرستاد بر رهبری که راه امام را ادامه دادند و با بینش آن را به پیش بردند.

وی افزود: انقلاب از ابتدا با استکبار درگیر بوده و هست، دفاع مقدس فقط یکی مظاهر آن تقابل است. امروز انقلاب اسلامی به یک واقعیت انکار ناپذیر در جهان تبدیل شده است.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: امروز به آمریکا نگاه کنید که سربازانش را بدون هیچ نتیجه‌ای از سوریه خارج می‌کند. قبل از انقلاب دوگانه جهان آمریکا و شوروی بود ولی امروز آمریکا و ایران است. حال اگر ایران عددی نیست چرا همیشه از ایران می‌ترسند.

وی ادامه داد: امروز در شبکه‌ای خارجی تحلیلگری می گفت اگر نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم، رسماً سوریه را تقدیم ایران کرده‌ایم. امروز به یمن و لبنان بنگرید. بعد از قتل رفیق حریری یک خط مستقیم طی میشود برای از بین بردن حزب الله در لبنان ولی شما میبینید که حزب الله به عنوان یک واقعیت غیر قابل انکار و همراه صد در صد با ایران در لبنان تبدیل شده است. سِرّ این قدرت، صداقت و منطق جمهوری اسلامی است. اساس منطق جمهوری اسلامی بر صداقت در روابط خارجه و اهل معامله نبودن است.

وی افزود: شما تاریخ حوادث جهان و منطقه را بنگرید. همش در حال معامله هستند. انقلاب اسلامی از لحاظ نظری، خط بطلانی است بر سکولاریسم و از لحاظ عملی عصیانی علیه سلطه است.

حدادعادل با بیان اینکه جمع بندی دشمنان این بود که اگر تحریم‌ها را تشدید کنند ملت ایران از پا در می‌آید، اظهار داشت: راهبرد نظام سلطه در ارتباط با ایران تحریم اقتصادی است. معلوم بود با برجام هم نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند. من از روز اول هم نتیجه برجام را پیش‌بینی می‌کردم. منتقد دولت هستم و این موضوع مشخصی است. از روز اول گفتم که من دلواپس هستم. چون من باور نمی‌کنم آمریکایی‌ها به عهدشان در برجام پایبند باشند و آنها کاری نمی‌کنند که باعث قوت ما شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راهبرد مکمل تحریم، آزادسازی فضای مجازی بود. این اقدام یعنی آنچه به سود ملت است باید تحریم باشداما آنچه به ضرر کشور است باید آزاد شود. تحریم، پیوست فرهنگی تبلیغاتی نیاز دارد که از طریق فضای مجازی دنبال شد.

وی با بیان اینکه هدف از تحریم‌ها ایجاد شورش و ناامنی است، تصریح کرد: هدف آن‌ها از فضای مجازی، رخنه در ایمان و باور مردم و جوانان و ایجاد بدبینی در مردم نسبت به نظام و نیروهای انقلاب نسبت به یکدیگر است. همین تلگرام را ملاحظه کنید، می‌بینید که مطالبی که از آن طرف می‌آید، همین هدف را دنبال می‌کنند. باید بدانیم که مسئله  آمریکا، این دولت و آن دولت نیست. چه دولتی روی کار باشد که به آن‌ها اخم کند چه دولتی باشد که به آن‌ها لبخند بزند، به حال آنها فرقی ندارد. آنها به دنبال الگوی سعودی هستند که هیج مخالفتی با سیاست‌های آنها نکنند و آمریکا آقای دنیا باشد.

حدادعادل افزود: در عین حال که دولت را نقد می‌کنیم باید بدانیم دشمن اصلی کیست و باید در نقدمان از دولت، مقصودمان معین باشد. هیچ کاری نکنیم که به هدف دشمن اصلی کمک کند. امروز مشکل اصلی اقتصاد کشور ناشی از بی‌تدبیری است. خود دولت هم به این موضوع اذعان دارند. یک بار دلار را ۴۲۰۰ تعیین می‌کنند و بعد می‌گویند اشتباه کردیم. احتمالاً امروز هم سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که بعداً خواهند گفت اشتباه بوده است.

حداد عادل گفت: هدفمان در نقد دولت این نیست که آنها را کنار بزنیم و خودمان پست‌ها را بگیریم. جریانی در کشور است که از دولت پشتیبانی کرد و وقتی دولت رای آورد، همه نیروهایشان را از عناصر فتنه تا دیگران، سرکار گذاشتند اما حالا که به عملکرد نگاه می‌کنند، منتقد دولت شده‌اند. آن‌ها پیروزی در انتخابات را دوگانه دلواپسان- دل‌آرامان طراحی کردند ولی امروز همان‌ها منتقد اند. ما با این جریان فرق می‌کنیم.

وی افزود: درد و دغدغه ما انقلاب و استقلال کشور است. ما بسیاری از گلایه‌ها را در سینه پنهان می‌کنیم. نقدی هم اگر می‌کنیم برای کمک به اداره کشور است. جایی هم که نیاز باشد و بتوانیم، به دولت کمک می‌کنیم و هیچگاه صورت حساب نمی‌فرستیم.