به گزارش پارس نیوز، 

یک نشریه فرانسوی در خبری از کمک نقدی و نفتی عربستان به تونس در جریان سفر محمد بن سلمان به تونس خبر داد.

به گزارش نشریه «ژون آفریک» بن سلمان در این سفر متعهد شد تا وام دو میلیارد دلاری به تونس اعطا کند و همچنین مقادیری نفت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار با احتساب تخفیف به این کشور بفروشد.

طبق این گزارش، دولت تونس به این کمک اقتصادی نیاز مبرم دارد تا کشور را از بحران اقتصادی برهاند و از این رو دستگاه دیپلماسی تونس تلاش بسیاری برای رعایت پروتکل‌های دیپلماتیک و اجتناب از عصبی شدن بن سلمان به کار برد.

همچنین مسئولان تونسی از بیان مسائل اختلاف برانگیز از جمله قتل خاشقچی و مسأله تحویل «زین العابدین بن علی» که از زمان انقلاب تونس در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۱ به عربستان فرار کرده اجتناب کردند.

دادگاه تونس در سال ۲۰۱۲ درخواست تحویل بن علیه به مقامات تونسی را از عربستان کرده بود، اما ریاض تا کنون هیچ توجه‌ای به این درخواست نکرده است.

ولی عهد سعودی شب گذشته (سه‌شنبه) در سایه اعتراضات گسترده مردم تونس، وارد این کشور شد و پس از سپری شدن سه شاعت و بدون برگزاری کنفرانس خبری، تونس را ترک کرد.

اتحادیه نویسندگان و وکلای و فعالان تونسی، از دولت تونس خواسته بودند تا اجازه‌ی ورود بن سلمان به کشورشان را ندهد و نگذارد «کشور انقلاب»، آلوده شود.