به گزارش پارس نیوز، 

سازمان همکاری اسلامی به شدت تیراندازی نیروهای امنیتی هند به تظاهرات کنندگان در کشمیر تحت کنترل هند و مورد مناقشه با پاکستان را محکوم کرد و کشتن تظاهرات کنندگان و زخمی کردن آنها در بولواما را اقدام تروریستی توصیف کرد.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود در قبال راهکار عادلانه و دائمی برای کشمکش کشمیر عمل کند و خواسته های کشمیری ها را برآورده سازد.

این سازمان به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

شایان ذکر است منطقه کشمیر تحت کنترل هند امروز (یکشنبه‌) یک روز پس از برگزاری اعتراضات و ناآرامی‌ها در این منطقه و کشته شدن هفت غیر نظامی، شاهد اعتصاب سراسری با فراخوان جدایی‌طلبان و برخوردهای بیشتر با نیروهای امنیتی بود.

رسانه‌ها گزارش کردند که نیروهای امنیتی شامل  ماموران پلیس و سربازان واحدهای شبه نظامی مجهز به ادوات ضد شورش در سراسر این منطقه در تدارک برای مقابله با درگیری‌ها و اعتراض‌ها علیه هند استقرار پیدا کردند. پیش‌تر گزارش شد که روز شنبه نیروهای وابسته به دولت هند در کشمیر به سوی معترضان مخالف هند آتش گشودند و شماری را کشتند.

در ‌عین ‌حال معترضان جدایی طلب مخالف با حاکمیت هند بر کشمیر گفتند این قتل‌ها در راستای سیاست دولت هند اتفاق افتاده است و خواهان سه روز عزاداری و تعطیلی سراسری در کشمیر شدند. مقامات طی تدابیر امنیتی در منطقه سرینگر  و چند شهر دیگر در کشمیر جلوی رفت و آمد قطارها را گرفته و اینترنت مربوط به تلفن های همراه را قطع کرده و در برخی از مناطق دیگر دره کشمیر سرعت اتصال اینترنت را کاهش دادند. این یک تاکتیک معمول نزد نیروهای دولتی هند برای جلوگیری از تلاش معترضان برای سازماندهی تظاهرات و همچنین جلوگیری از انتشار تصاویر ویدیویی ضبط شده از آنها است.