به گزارش پارس نیوز، 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موافقت کرد تا این شورا به صورت موقت تا زمان تشکیل پارلمان اصلاحات به کار خود ادامه دهد و ماموریت شورای‌عالی با تشکیل پارلمان اصلاحات تمام شود.


همچنین در آن جلسه تصریح شد تا مسائل حقوقی شورایعالی نیز بررسی و حل شود و درباره ادامه فعالیت و نحوه سازوکارها هم اصلاحاتی صورت بگیرد؛در نهایت با این ملاحضات شورایعالی ادامه فعالیت دهند.

با اعلام تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در قبال فعالیت شورای عالی سیاستگذاری این پرسش مطرح می شود" ماموریت شورای عالی چه زمانی پایان می یابد؟" زیرا با آغاز به کار پارلمان اصلاحات دیگر پرونده شورای عالی در جریان اصلاحات بسته خواهد شد.

مصطفی کواکبیان"دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری" پیش از این به پارس اعلام کرده بود، پارلمان اصلاحات تا آبان ماه نهایی و اجرایی می شود.

این درحالی است که ژاله فرامرزیان "فعال اصلاح طلب" که در انتخابات پیشین در ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان حضور داشت در گفتگو با «پارس»، جزئیات جدید از فعالیت پالمان اصلاحات در جریان متبوعش بیان کرد و فعالیت آن را به منزله انحلال شورای عالی ندانست؛ او حتی گفت: پس از مشخص شدن ترکیب کمیته ها و هیئت رئیسه این احتمال می رود راهبرد شورای عالی برای انتخابات آینده آغاز شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برنامه شورای عالی سیاستگذاری براساس مسیری است که به صورت منطقی شکل گرفته و ادامه حرکت می دهد.

فرامرزیان در پاسخ به این سوال«راهبردهای شورای عالی سیاستگذاری برای انتخابات ۹۸ چه زمانی مشخص خواهد شد؟»، افزود: اولین جلسه برگزار شد، طبیعتا در جلسات بعدی درباره آیین نامه ها و ترکیب کمیته ها بحث و هیئت رئیسه شورا نیز انتخاب می شود، فعلا بسیار زود است در این باره(انتخابات) صحبت کنیم ضمن آنکه بنده هم سخنگوی شورای عالی سیاستگذاری نیستم اما مسیر را غیرعادی نمی بینم.

وی درباره اینکه آیا در انتخابات مجلس آینده اصلاح طلبان باز حاضر خواهند شد با اعتدال گرایان حمایت کنند؟، گفت: باید دید شرایط چگونه به پیش می رود.ما به لحاظ تفکری اصلاح طب هستیم و هرکس با اصلاحات همراه باشد اصلاح طلب است.

این فعال سیاسی همچنین درباره شکل گیری پارلمان اصلاحات، اظهارداشت:به اعتقاد بنده، پارلمان اصلاحات ظرفیت بسیار مناسب برای نحوه شکل گیری شورای عالی سیاستگذاری و با شوراهایی از این دست است به همین جهت ما به عنوان احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کمک می کنیم، طرح می آوریم و اصلاحات لازم را انجام می دهیم و درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت می کنیم تا بدین وسیله پایه مطمئن برای شکل گیری شورای بالادستی باشد.

فرامرزیان درپاسخ به این سوال«آیا در ماه جاری پارلمان اصلاحات شکل خواهد گرفت؟»، گفت: تا زمانی که پارلمان اصلاحات نتواند به صورت قطعی اجزاء نحوه کارکرد و اثر بخشی خود را نداشته باشد ما آن را آغاز نمی کنیم براین اساس دراین مدت عم همه بحث و بررسی ها و به خاطر همین بود تا به عنوان طرح سنجیده و قابل اطمینان در آید