به گزارش پارس نیوز، 

 

ارگان رسمی حزب کارگزاران در شماره روز شنبه از ترکیب جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان تحت عنوان «خون تازه در رگ اصلاحات» خبر داد و اعلام کرد: عبدالله نوری، مصطفی معین، محسن هاشمی رفسنجانی و محسن صفایی فراهانی به این شورا دعوت شدند و از روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه دوره جدید فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان پس از یک وقفه چند ماه آغاز خواهد شد.

در این خبر می‌خوانیم: «گرچه پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه دوباره محمدرضا عارف با اجماع اصلاح‌طلبان به ریاست شورای عالی برسد اما این ریاست نباید مانع حضور رجالی مانند عبدالله نوری و مصطفی معین در شورا باشد».

پس از انتشار این خبر، عبدالله نوری و مصطفی معین" وزرا دولت اصلاحات" حضور خود در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را رد کردند؛ عبدالله نوری در صفحه شخصی خود در واکنش به خبر روزنامه سازندگی، نوشت: پیرو انتشار اخباری مبنی بر دعوت از آقای عبدالله نوری جهت حضور در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، به اطلاع می‌رساند که ایشان تصمیمی جهت حضور در شورای مذکور ندارند.

مصطفی معین نیز در گفتگو باخبرگزاری ایرنا، گفت: «انتشار چنین خبری بدون هماهنگی و اطلاع وی بوده است».

وی عضویت در شورای عالی اصلاح‌طلبان را تکذیب و اعلام کرد در جریان این دعوت نیستم.

پیش‌ازاین غلام‌حسین کرباسچی"دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی" عبدالله نوری را گزینه مناسب برای ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی و تلاش کرد او (نوری) در دوره جدید به ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری اضافه شود و شنیده شد دیدارهای دوجانبه کرباسچی- نوری هم‌ جهت پذیرفتن او در شورای عالی انجام شد اما اولین وزیر کشور دولت اصلاحات وعده‌ای برای حضور در نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان نداد و بر حضور و نقش‌آفرینی‌اش در پشت‌صحنه جریان اصلاحات و ارتباط با بدنه دانشجویی و جوانان تأکید کرد بااین‌حال کرباسچی او را گزینه مناسب در جایگاه شورای عالی می‌دانست و همچنان رایزنی‌های خود با فعالان اصلاح‌طلب برای پیوستن نوری در شورای عالی را در دستور کار قرار داد تا او قانع و به ترکیب جدید شورا اضافه شود به همین جهت در خبر کارگزاران آمده که عبدالله نوری هنوز نپذیرفته است که به شورای عالی بیاید.

البته در دوره جدید شورای عالی، تعدادی از جوانان به ترکیب آن اضافه شده‌اند. «پارس» در ۱۶ مردادماه از ترکیب جدید شورای عالی خبر داد و محمد کبیری، دینی، بهادری، فرشید گل زاده و فائزه دولتی را اعضای جدید این نهاد اصلاح‌طلب معرفی کرد. براساس خبر منتشرشده، اعضای جدید شورای عالی سیاست‌گذاری از فیلتر "رئیس دولت اصلاحات، موسوی لاری و محمدرضا عارف" عبور کردند و اعضای جدید با رئیس دولت اصلاحات در خیابان یاسر دیدار و او آن‌ها را در جریان مأموریت جدید شورای عالی قرار داد.

خبر کارگزاران سازندگی تکذیب شد اما محمدجواد حق‌شناس"عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی" در گفتگو با «پارس»، خبر حضور جوانان در ترکیب جدید شورای عالی را تائید کرد و گفت: «تأکید براین این بود در دوره جدید فعالیت شورای عالی تعدادی از جوانان اضافه شوند تا بتوانیم از اعضاء جوان استفاده کنیم».

وی درباره حضور اعضاء جدید بدون ذکر اسامی افراد، افزود: «ترکیب حقوقی شورا همان اعضای شورای عالی هستند که چند تشکل حقوقی هم به آن اضافه شده‌اند و پیرامون اعضاء حقیقی هم تصمیم گرفته شد که چهره‌های حقیقی چهره‌های ملی باشند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخاب رئیس جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان و اینکه آیا عارف همچنان بر کرسی ریاست شورای عالی تکیه می‌زند؟، گفت: «ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری، تعیین می‌کند چه کسی رئیس آن مجموعه باشد.»

اکنون‌که زمان فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فرارسیده، قرار است به‌زودی ترکیب جدید هیئت‌رئیسه شورا انتخاب شود. خبرنگار «پارس» باخبر شد رئیس دولت اصلاحات بر ریاست عارف در شورای عالی تأکید دارد و معتقد است او هم در مجلس ریاست فراکسیون و مجمع ۵۱ امید (نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران) را بر عهده دارد و هم ارتباط و تعامل خوبی با حاکمیت دارد ازاین‌رو باید در جایگاه ریاست شورا حضورداشته باشد.

او درعین‌حال توصیه‌هایی هم به عارف جهت وحدت و همدلی بیشتر چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در ادامه فعالیت شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرد.

«آیا فعالیت جدید شورای عالی سیاست گذرای اصلاح‌طلبان می‌تواند طلیعه خوبی برای جریان اصلاحات باشد؟»«آیا نواقص شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برطرف شده است؟»«آیا حضور اعضاء جدید می‌تواند امیدی در شورای عالی تزریق کند».

پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده در آینده داده خواهد شد؛ عملکرد شورای عالی بهترین پاسخ است.