به گزارش پارس نیوز، 

پس از انتخابات ۹۶(ریاست جمهوری و شوراها) تعدادی از احزاب و فعالان اصلاح‌طلب نسبت به ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری انتقادهای صریح مطرح کردند؛ به اعتقاد آن‌ها وزنه ترازو میان احزاب اصلاح‌طلب یکسان نبود براین اساس خواهان تغییر در ترکیب شورای عالی شده بودند.

عده‌ای دیگر از کنشگران اصلاح‌طلب هم از شورای عالی ناامید شدند و ترجیح دادند مسیر خود را از آن‌ها جدا و در قالب پارلمان اصلاحات فعالیت کنند.

با توجه به گستردگی دایره انتقاد از عملکرد شورای عالی، مقرر شد بعد از آسیب‌شناسی و نهایی شدن ترکیب جدید، فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری در جریان اصلاحات مجدد از سر گرفته شود به همین جهت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب رایزنی و گفتگوهای خود را با احزاب و فعالان اصلاح‌طلب آغاز و نظرات آن‌ها را برای ترسیم نقشه جدید شورای عالی دریافت و به رئیس دولت اصلاحات تقدیم کردند.

«پارس» مطلع شد، بعد از دریافت این نظرات حلقه سه‌نفره با حضور "رئیس دولت اصلاحات"،"محمدرضا عارف" و "عبدالواحد موسوی لاری" تشکیل و ترکیب جدید در این حلقه تهیه و نهایی شد.

در ترکیب جدید شورای عالی، سازمان منحل شده مجاهدین انقلاب صاحب کرسی شده است؛ از این سازمان منحل شده دو نفر در ساختار شورا حضور خواهند یافت.

تصمیم گرفته شد، محمد سلامتی به‌عنوان عضو حقیقی و محسن آرمین به‌عنوان عضو حقوقی سازمان در جلسات شورای عالی شرکت کنند.

در دوره جدید تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند بافت؛ محمد کبیری، دینی، بهادری، فرشید گل زاده و فائزه دولتی از چهره‌های جوان شورای عالی سیاست‌گذاری هستند.

همچنین رئیس دولت اصلاحات با برخی از اعضاء جدید به‌صورت جداگانه در دفتر کاری‌اش دیدار و گفتگو کرد و آن‌ها را در جریان تصمیم حلقه سه‌نفره قرارداد و بر حضور منظم و همکاری با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد.