به گزارش پارس نیوز، 

محمّد باقر قالیباف در اجلاسیه شهدای گرانقدر محمّدشهر کرج با درود بر روان پاک شهدا و امام شهدا گفت: خدا را شاکرم که در آستانه ماه محرم ماه خون و قیام و در ایام سالگرد دفاع مقدس که امسال با ماه محرم عجین شده و در این شب جمعه در جمع شما مردم ولایت مدار و شهیدپرور بویژه در جمع خانواده های معظم جانبازان و شهدا و ایثارگران حضور دارم. آن هم در شبی که شهید گمنام عزیزی هم در جمع ما حضور دارد و بی‌شک روح او بر اعمال ما ناظر است. جا دارد دست یکایک آنهایی که همیشه یاد و نام شهدا را زنده نگه می دارند ببوسم و به آنها خدا قوت بگویم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شان این مجلس  است که هم از شهدا و فرهنگ دفاع مقدس نکاتی را بیان کنم و هم ضرورت دارد درباره مشکلات و مسایل روز که امروز مردم زحمت کشی که همه بار انقلاب و نظام بر دوش شان است و بدون هیچ توقعی همیشه پای کار بودند، با آن دست به گریبان هستند، نکاتی را عرض کنم.

باور سنت های الهی عامل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود

وی با بیان اینکه دهه اول انقلاب دهه ای است که دشمنان تا بن دندان مصلح بر ما تاختند اما مردم ما با توسل به سنت های الهی و اتحاد پیروز شدند، افزود: آن زمان همه می‌دانستند همه چیز در اختیار خداست. حتی در ابتدای جنگ هم که این تفکر در جبهه های جنگ حاکم نبود در همان ماه های اول در دوران بنی صدر و شرایط سختی که داشتیم اما این اعتقاد بر سنت های الهی وجود داشت و باعث شد پیروزی ها پی در پی نصیب ما شود.

قالیباف با ذکر خاطره ای از زمستان 59 گفت: جنگ آنقدر فراز و نشیب زیاد داشت. حتی بعد از جنگ به ما می‌گفتند که چرا بعد از عملیات بیت المقدس جنگ را ادامه دادید؟

وی ادامه داد: زمانی که اسراییل به لبنان حمله کرد و برخی از نیروها برای کمک به لبنان رفتند، امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد. یعنی این هدف را گذاشتند که آرمان های ما مبارزه با صهیونیسم است اما این مسیر از کربلا می‌گذرد.

قدرت خون شهدا کشورهای بزرگ دنیا را پای مذاکره دربرجام  نشاند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوره احزاب اظهار کرد: جنگ روزهای آخر مشکلاتی پیدا کرد اما ما به وظیفه مان عمل کردیم. آن‌ها می‌خواستند نظام اسلامی را ساقط کنند. همین اسراییل غاصب چند سال پیش تلاش کرد تا مرز ما بیاید و تا جلولا آمدند- 30کیلومتری مرز ما در عراق- اما امروز عظمت اسلام و قدرت انقلاب اسلامی در جهان جایگاه رفیعی دارد. در شرایطی که همه دنیا و در راس آن امریکا و اسراییل به دنبال برهم زدن امنیت ما هستند، اما به دلیل رشادت های رزمندگان اسلام ما با عزت در امنیت هستیم.

قالیباف با اشاره به مذاکرات انجام شده گفت: این قدرت دیپلماسی نبود که کشورهایی که حق وتو دارند را نشاند و با ما مذاکره کردند، بلکه قدرت خون شهدا بود. خداوعده کرده هرکس در مسیر او تلاش کند قدرت و پیروزی از آن اوست و ما امروز آن را به عینه دیدیم  و به قدرت جمهوری اسلامی افتخار می کنیم.

عرصه اقتصادی و رسانه ای امروز عرصه تهاجم دشمن است

وی با بیان اینکه امروز و در دهه چهارم انقلاب هم مورد تجاوز دشمن هستیم، ادامه داد: امروز تهاجم دشمن در دو عرصه اقتصادی و رسانه ای است. جبهه رسانه ای که دشمن برای ناامیدی مردم ما درنظر گرفته، اگر جدی تر از تهدید اقتصادی نباشد کمتر نیست که به نظر من بیشتر است. ما امروز در این دو جبهه با دشمن درگیر هستیم. هر روز شایعات متعددی درست می کنند و البته ایادی هم در داخل کشور دارند.

ایادی غرب در داخل کشور در حوزه جنگ رسانه ای فعالند

قالیباف با پرداختن به جمله ای از امام راحل مبنی بر اینکه ممکن است ما تفاله های منحوس رژیم پهلوی را از کشور دور کنیم و با آنها برخورد کنیم ولی دور کردن و حذف ایادی غرب و غرب زده ها در کشور کار مشکلی است، گفت: امروز این دلدادگان و ایادی غرب بخشی از نقشه دشمن را در حوزه جنگ رسانه ای با انتشار شایعات متعدد انجام می‌دهند.

وی افزود: چند وقت قبل توفیق رفتن به مشهد مقدس را یافته بودم. اما همه با دیدن من می‌گفتند به ما گفته اند شما لندن هستید. یا از من می‌پرسند شما کجا هستید و چه می‌کنید؟ در پاسخ می‌گویم مگر در جمهوری اسلامی قرار است حتماً مسئولیتی داشته باشیم و بعد کار کنیم؟ یعنی اگر مسئولیت نداشته باشیم نباید کار کنیم؟ مگر روزی که برای پیروزی انقلاب مبارزه می‌کردیم یا در دوران دفاع مقدس، مسئولیتی داشتیم؟ آیا اگر مسوولیت ندارم باید بروم در خانه ام استراحت کنم؟ نه باید باز هم تلاش کنم.

«من کردستان هستم، لرستان و خوزستان و سیستان و بلوچستان هستم. با گروه های جهادی کمک به حاشیه نشین‌ها می‌کنیم. به کودکان کار و محرومین و مستضعفینی که در شرایط سخت اقتصادی روزگارشان با سختی می‌گذرد، کمک می‌کنیم. من از این افراد (شایعه کنندگان) می‌خواهم آرزوهای خود را به ما نسبت ندهند. لندن ما همین کنار محرومان با گروه های جهادی بودن، است. پای کار این مردم هستیم. چون این مردم با جان و مال و ابروی شان پای این نظام و انقلاب و کشور هستند. ما هم تا جان داریم چه مسوولیت داشته و چه نداشته باشیم پای کار آنها هستیم. اما هر روز شایعات متعددی بیان می‌کنند. بخشی از این شایعات توسط ایادی غرب در داخل کشور ایجاد می‌شود.»

وی با بیان اینکه اگر دهه اول انقلاب شهدا پای کار ایستادند موضوع ما موضوع دفاعی بود، خاطرنشان کرد: امروز موضوع ما اقتصاد و رسانه ای است و باید محکم مقابل آنها بایستیم.

مشکلات اقتصادی ما راه حل اقتصادی دارد نه سیاسی

قالیباف با اشاره به کارنامه کاری‌اش تصریح کرد: بنا بر کارهایی که در نیروی انتظامی، شهرداری و.. انجام داده ام، با مسائل اقتصادی بیگانه نیستم. مخصوصاً در این یک سال اخیر هم متمرکز بر حوزه های اقتصادی و مبانی و مشکلات آن شدم و با صاحبنظران این حوزه ساعت‌ها جلسه گذاشته ام تا راهکار این مشکلات کنونی را بیابم.  با توجه به آنچه در این مدت دریافته ام به وضوح عرض می‌کنم مشکلات اقتصادی امروز کشور ما راه حل اقتصادی دارد.

وی ادامه داد:  اگر کسی در کشور برای حل مشکلات اقتصادی به دنبال راهکار سیاسی است، ظرفیت های کشور را نشناخته و بیش از اندازه به دشمنان ما اعتماد دارد. دشمنان ما از مشروطه تا همین برجام، دشمنی شان را ثابت کرده اند. دیدید آمریکا با برجام چه کرد. ما با آنها دشمنی نمی‌کنیم ما فقط در مسیر مان که همان فرهنگ قرآنی، مسیر اهل بیت، مسیر انسانیت، معنویت، بندگی خدا و  صراط مستقیم است حرکت می‌کنیم اما دشمنان تاب تحمل حرکت ما در این مسیر را ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز کارآمدی و مدیریت حلقه مهم گمشده سیاست در ایران است، گفت: بارها دولتی‌ها در رسانه ملی اعلام کرده اند ما کمبود منابع نداریم. تراز ارزی ما در کشور مثبت است. یعنی میزان واردات و صادرات ما مثبت است حال این سوال پیش می‌آید پس چرا این مشکلات در جامعه است؟ پاسخ آن روشن است مشکل در حوزه کارآمدی و مدیریت است. خطابم به خودم و به همه مسئولان با هر سلیقه و گرایش سیاسی است که مصلحت مردم و کشور امروز ایجاب می‌کند که همه دست به دست هم بدهیم تا مشکل کشور حل شود تا مردم امیدوار شوند و جوانان بدانند که راهکار وجود دارد.

پیشقراولان انقلاب زیر بار مشکلات هستند

وی ادامه داد: من مواضع خودم را درباره دولت روشن و شفاف گفتم و هنوز بر سر آن موضع هستم و همه هم می‌دانند اما امروز مصلحتی بزرگتر پیش آمده است. امروز فشار بر مردم ماست و مردم ما دارند اذیت می‌شوند. امروز پیشقراولان انقلاب اسلامی که محرومان و مستضعفین بودند زیر فشار اقتصادی دارند له می شوند. پس امروزمصلحت این مردم و کشور از هر مصلحت سیاسی اولاتر است و باید همه با هم کمک کنیم تامشکلات حل شود. البته کسانی که در مدیریت کشور هستند باید این باور را پیدا کنند که اقتصاد کشور راهکار اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من با صراحت عرض می‌کنم اگر این ناکارآمدی نباشد و باور کنند که مشکلات اقتصادی با راه حل اقتصادی حل می‌شود بعضی از این مشکلات در کوتاه مدت حل و فصل می‌شود. در زمان بسیار کوتاه حداکثر سه ماهه قیمت ارز را می‌توان تثبیت کرد. در بحث نقدینگی می‌توان حداقل جلو رشد را گرفت. در حوزه حمل و نقل می‌توان مشکلات را با تصمیمات جدی حل کرد.

وی افزود: من به سهم خودم پیشنهادات روشن آنرا به مسئولان- سران 3 قوه- داده ام. این پیشنهادات را در حوزه های واردات، قاچاق کالا، بسته های حمایتی برای 6 میلیون  خانواری که توان اداره زندگی شان را ندارند، ارز، نقدینگی و... در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه داده ام. مردم مطمئن باشند که مشکلات را می‌توان رفع و وضع را بهتر کرد و باید همان‌طور که نظر مقام معظّم رهبری نیز هست، به این دولت کمک کرد تا از این شرایط سخت عبور کند.

قالیباف با تأکید بر اینکه باید بر سنت های الهی در حوزه اقتصادی هم وفادار باشیم همان طور که در دوران دفاع مقدس این باور را داشتیم، گفت: بدانیم اگر ما در مسیر صراط مستقیم گام برداریم و تلاش کنیم خدا ضمانت کرده که به زندگی مان برکت می‌دهد. نمونه آن را در دوران دفاع مقدس و در جهاد حوزه اقتصادی هم خواهیم دید.

وی ادامه داد: در مقابل رسانه های دروغ‌پرداز غرب می‌توانیم هرکدام یک رسانه شویم و به شایعات آنان توجه نکنیم. بدانیم آنها به دنبال سلب امید از جامعه ما هستند و البته مطمئن باشند این آرزو را به گور می‌برند . ملت ما نشان داده کنار هم هستند. ان‌شالله ما مسوولان هم تا پای جان در خدمت این مردمی که پای کار آمده اند، هستیم.