به گزارش پارس نیوز، 

محمدحسین صفار هرندی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی اولین شهید مدافع حرم استان البرز که عصر امروز در مسجد غدیریه شهرستان نظرآباد برگزار شد، اظهار داشت: مسائل روزمره ما حاکی از فشار سنگینی است که معیشت مردم را مختل کرده و مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود: بیان رهبری معظم در سخنرانی‌هایشان این است که در حال حاضر مردم در حال سختی کشیدن و رنج کشیدن هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید از اهلش در قیامت شفاعت می‌کند، عنوان کرد: تهدید‌ها و تطمیع‌ها برای شهدا در راهی که انتخاب کرده بودند اثر نداشت و نتوانستند با چرب و شیرین دنیا آن‌ها را از این موضع منحرف کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه بشر از حزن و خوف از ابتدای خلقت رنج می‌برده است، گفت: شهدا به انسان‌هایی که بندگی خالص را تجربه نکرده‌اند پیام می‌دهند که تا پای حق بایستید و از آن دفاع کنید و باید قبول کنید که خداست که همه کاره است و غیر او هیچ کس نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم ما آبدیده شده‌اند و توانمندی‌های زیادی در جنگ تحمیلی به دست آورده‌اند، گفت: دشمن با محاسباتی که انجام داده به این نتیجه رسیده که جنگ با ایران به صرفه نیست و این موضوع جزء نگاه قشری از جامعه است که نکند در کشور جنگ شود.

وی با بیان اینکه جنگ فرسودگی، نابودی امکانات و تلفات انسانی دارد، گفت: برای تحقق این موضوع باید به مسیری اقتدا کنیم که شهدا این مسیر را باز کردند و راهش مقاومت بر سر حرف حق است.

صفارهرندی با بیان اینکه این موضع با موضع برخی افراد که می‌گویند برای اینکه جنگ نشود باید در مقابل دشمن تسلیم شد متفاوت است، متذکر شد: اگر دست خود را به علامت تسلیم در مقابل این غول دراز کنیم این غول دلش نمی‌سوزد و فشار‌های وارده را موثر دانسته و فشار را بیشتر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منافقین در حال حاضر به خائنین تبدیل شده‌اند که پول می‌گیرند و مملکت‌فروشی می‌کنند، گفت: منافقین پول می‌گیرند و نقاط حساس کشور را به دشمن اطلاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه کسانی که در مجاورت ما از جنگ خوف داشتند بعد از مقاومت ایران در مقابل استکبار ترس‌شان فروریخت، عنوان کرد: وقتی کشوری مانند سوریه به این نتیجه رسید که باید لباس مقاومت به تن کند و در مقابل این‌ها مقاومت کند این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه شهیدان مانند کارگر برزی و جوانمردانی از ایران، عراق، افغانستان و پاکستان در جنگ همه جانبه سوریه که شبیه جنگ احزاب بود فرمول مقاومت و ایستادگی را به نیرو‌های سوری آموزش دادند، گفت: در مقابل پول جریان خبیث عربستان در کنار حمایت‌های سیاسی و تکنولوژی غرب و آمریکا و حمایت‌های منطقه‌ای سگ زنجیری آمریکا یعنی اسرائیل باید ظرفیت جامعی به کار گرفته می‌شد و به همین دلیل لشکر‌های متعدد فاطمیون، زینبیون و حیدریون تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بین‌الملل اسلام ناب در این روز‌ها متجلی شد، گفت: بخش وسیعی از جنایات و شرارت‌های داعش در منطقه کم شده و این موضوع دستاورد کمی نیست و وعده خداوند متعال است.

صفار هرندی با بیان اینکه شهدا از دست نرفته‌اند بلکه به دست آمده‌اند، عنوان کرد: شهدا همیشه در مظان تذکر و توجه ما هستند و شهدای گمنام از شهدای نامدار ما نامدارتر هستند و شادمانی الهی در وجود شهدا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند که تعرض و دست‌اندازی آمریکا به برخی از کشور‌ها از سر آرامش و خیال آسوده است، گفت: ۳۰ سال پیش آمریکا یک دلار بدهی نداشته و امروز ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی دارد یعنی مبلغ بیشتر از تولید ناخالص کشور و از این موضوع محزون و ناراحت است.

صفارهرندی با بیان اینکه براساس مطالب موجود در کتاب آمریکای جهان سومی زوال امپراتوری آمریکا نزدیک و در حال فروریختن است، گفت: باطن این مطالب این است که آمریکا از قدرت اول جهان در حال سقوط کردن است و امروز آمریکا سراسر حزن و خوف است.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه هم از دست‌داده‌های فراوانی دارد، گفت: امروز کسانی در معرض به دست گرفتن مسئولیت کشور عراق هستند که این‌ها بسیجی‌های طرفدار تفکر حضرت امام خمینی (ع) هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل آمریکا این است که مناطقی که در دست داشته را از دست داده است، عنوان کرد: جنایت کثیفی که در مورد مردم الحدیده یمن مرتکب شدند نشان از عصبانیت عربستان خبیث و هم‌پیمانان آن است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر در حال وارد کردن فشار به ترکیه است که متحدشان است، افزود: علی‌رغم همه خوش رقصی‌های ترکیه برخورد آمریکا با این کشور چگونه است و آن وقت برخی توقع دارند که آمریکا برای کشور رونق بیاورد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ملی را نادیده گرفتن و دلخوش کردن به ظرفیت‌های آن طرف نتیجه‌اش همین است، گفت: سرمایه‌دار سالمی که سرمایه خود را برای خدمت به مردم صرف می‌کند مورد بی‌مهری قرار گرفته و منصرف می‌شود.

صفارهرندی با بیان اینکه شرایط باید اصلاح شود و تاکید رهبر معظم انقلاب هم این بود، ادامه داد: امروز موعد تحکیم بیعت خود را با شهدا قرار دهیم و در بخش دفاعی، چون محکم ایستاده‌ایم میوه داده و موفق شدیم.