به گزارش پارس نیوز، 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کارخانه شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه شریف که عصر امروز برگزار شد با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که میان معاونت علمی و شهرداری به امضا رسیده است، گفت: برای ایجاد کارخانه‌های نوآوری و دانش بنیان تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری تهران به امضا رسانده‌ایم که بر مبنای آن می‌توانیم محل‌های جدیدی را برای استقرار شرکت‌ها دانش بنیان به وجود آوریم.

وی درباره ورود بخش خصوصی به حوزه دانش بنیان اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند سبب توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین رشد و کار آفرینی شود، زیرا کار آفرین از دل فردی بیرون می‌آید که پول خود را خرج کند؛ پول دولت به طور قطع برکتی نخواهد داشت.

ستاری درباره ایجاد زیرساخت‌های مناسب در کشور بیان کرد: باید کار آفر‌ینان را تشویق کنیم تا رشد اقتصادی داشته باشند و این رشد به کمک زیرساخت‌های مناسب به وجود می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه شریف به کارخانه تازه تاسیس آن نظارت دارد، گفت: نمونه‌های بسیار موفقی در این دانشگاه رشد کرده‌اند و پارک علم و فناوری تمام حوزه‌های دانش بنیان را مورد نظارت قرار می‌دهد.

با استخدام شدن، جوانان زندگی خود را نابود می‌کنند

وی با اشاره به چگونگی تامین نیروی انسانی این مرکز نوآوری اظهار کرد: نیروی انسانی خوب و موفق است که سبب توسعه کار‌آفرینی می‌شود و باید جوانان ما بدانند که استخدام شدن بزرگترین خیانت به خودشان است و با استخدام زندگی آن‌ها از بین خواهد رفت.

ستاری یادآوری کرد: تا زمانی که دانشگاه‌ها نتوانند پول خود را از صنعت در بیاورند قطعا تاثیر گذاری خوبی نخواهند داشت و ما تا جایی که بتوانیم از کسب و کار‌های نوین حمایت خواهیم کرد.