به گزارش پارس نیوز، 

عضو فراکسیون امید گفت: باتوجه به اینکه نوبخت از بنیانگذاران حزب اعتدال و توسعه است رئیس جمهور برای تغییر وی از ریاست سازمان برنامه و بودجه محدودیت دارد.

سید ابوالفضل موسوی عضو فراکسیون امید با اشاره به استعفای نوبخت از سخنگویی دولت گفت: تئوریسین برنامه‌ای رئیس جمهور نوبخت است لذا برای رئیس جمهور سخت خواهد بود که بخواهد وی را از سازمان برنامه و بودجه بردارد.

نماینده مردم یزد ادامه داد: نوبخت از بنیانگذاران حزب اعتدال و توسعه است و هماهنگی حزبی با رئیس جمهور دارند، حزب اعتدال و توسعه خود را به عنوان محور پیروزی‌های رئیس جمهور در انتخابات دوره قبل می‌داند لذا روحانی محدودیتهای را برای تغییر وی دارد.

موسوی تاکید کرد: سخنگو بودن نوبخت از ابتدا شاید اشتباه بود، زیرا توامان بودن سخنگویی و ریاست سازمان برنامه و بودجه مناسب نیست.

عضو فراکسیون امید در واکنش به انتقاد افکار عمومی درباره استعفای نوبخت از سخنگویی دولت به جای استعفا از سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان قانون‌گذار و برنامه‌ریز در تیم اقتصادی دولت محسوب می‌شود، اما وزارت اقتصاد در نقش عملیاتی و وزارت صنعت و معدن در نقش برنامه اجرایی خود دارای ضعف‌هایی هستند که آنها هم باید تغییر کنند.

وی بیان کرد: پیش از این نام طیب‌نیا برای ریاست سازمان برنامه  و بودجه مطرح بود که اکنون با وجود حضور نوبخت در سازمان آمدن وی منتفی است، ظاهرا رئیس جمهور از لحاظ فکری به دنبال همین تفکر کنونی سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده مردم یزد با بیان اینکه روحانی تفکری مانند نوبخت دارد، نباید خیلی دنبال تغییر نوبخت از حضور در سازمان برنامه و بودجه باشیم افزود: احتمال بسیار رئیس جمهور از تغییر ریاست این سازمان گذشته است.

موسوی همچنین با اشاره به برخی خبرهای مبنی بر حضور جهانگیری به عنوان سخنگوی دولت اظهار کرد: جهانگیری نمی‌تواند سخنگوی دولت باشد اما شاید واعظی به دلیل حضور در جلسات هیئت دولت گزینه معقول‌تری برای سخنگویی دولت محسوب شود

عضو فراکسیون امید همچنین درباره سکوت و عدم واکنش رئیس جمهور نسبت به درخواست مجلس برای تغییر تیم اقتصادی خود تصریح کرد: نمایندگان در ابتدا در نامه‌ای با 187 امضا تغییر تیم اقتصادی دولت را خواستار شدند، اما رئیس جمهور در نهایت با پایان یافتن مدت زمان ریاست سیف وی را تغییر را داد و بعد از آن نمایندگان بار دیگر روز گذشته در نامه‌ای با 193 امضا ضمن تشکر از تغییر سیف خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شده‌اند.

وی ادامه داد: این آخرین نامه مجلس به رئیس جمهور بود و شاهد بودیم که امروز سوال از روحانی و استیضاح ربیعی اعلام وصول شد اگر چه استیضاح وزیر کار در اولویت نبود زیرا با توجه به شرایط کنونی باید وزرای اقتصاد و صنعت و معدن و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییر کند.

نماینده مردم یزد گفت: وزارت کار با توجه به وجود سازمان تامین اجتماعی و شستا مسئولیت سنگینی دارد اما این وزارتخانه در حقیقت تنها مجری بوده و سیاستگذار وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن و سازمان برنامه و بودجه هستند.

موسوی بیان کرد: دولت با ارائه لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یکدیگر به مجلس آدرس اشتباه داد و اعلام کرد مشکلش در این وزارتخانه است در صورتی که امروز جامعه کارگری تا حدودی از ربیعی راضی هستند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: امروز 40 نفر از درخواست کنندگان استیضاح ربیعی بر اعلام وصول این استیضاح اقرار کردند، اما بنده معتقدم مشکل تیم اقتصادی دولت است که باید تغییر کند.