به گزارش پارس نیوز، 

محمدباقر نوبخت ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن تبریز به میانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنترل بازار ارز در دستور کار دولت و بانک مرکزی است و به زودی شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.

وی سپس با اشاره به اینکه اعتبار طرح‌های ریلی کشور در سال ۹۶ بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: میزان اعتبار برای این پروژه‌های ریلی نیز در سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده بود که این میزان به حدود ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن تبریز- میانه جزو اولویت‌های ما است، افزود: یک هزار و ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا است.

نوبخت همچنین در ادامه اظهار داشت: اولویت ما در دولت تکمیل ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی در پنج استان مختلف کشورمان است و همچنین تلاش می‌کنیم مسیر ریلی به افغانستان نیز به پایامن رسیده و به بهره برداری برسد.

زیرسازی راه آهن میانه- بستان آباد تمام شده است

قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: مسیر راه آهن بستان آباد به تبریز در مرحله زیرسازی است که ۸۰ درصد آن انجام شده است. مشکل اصلی در این مسیر تامین عرشه دو کیلومتر پل‌های باقی مانده است.

عباس خطیبی افزود: برای اجرای آن حدود ۱۳ هزار تن ورق اس تی ۵۲ لازم است که توسط شرکت اکسین اهواز تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرسازی راه آهن میانه- بستان آباد تمام شده است، گفت: روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خطیبی با بیان مشکل اصلی تامین نقدینگی است، گفت: ما به خاطر مشکل نقدینگی در خرید ورق‌های عرشه به مشکل خورده ایم، البته این قول را می‌دهم که با تامین نقدینگی سرعت پروژه خیلی بالا می‌رود.