به گزارش پارس نیوز، مردم در بحبوحه مشکلات اقتصادی منتظر مسئولان این حوزه بودند که پاسخ وضعیتی که به وجود آمده را بدهنداما گویی در مجلس اتفاقات دیگری اولویت دار است و شاهد ان هستیم که موضوع استیضاح وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است.

پیشتر «علی ربیعی»، وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به مجلس آمد و استیضاح شد و مجلس رای اعتماد خود از وی را گرفت. وزیر کار بی کار شد و شاهد آن بودیم که موضوعات خاصی در مجلس میان نمایندگان رد و بدل شد که چندان به موارد اقتصادی کشور و مشکلاتی که امروز گریبانگیر مردم است، اشاره نشد. بلکه حاشیه بازهم بر متن غلبه کرد و وزیر برکنار شده وعده داد که بعدها درباره اتفاقات مجلس اطلاع رسانی کند و در توئیتی بیان داشت که کتاب «شازده کوچولو» را به رئیس مجلس ارسال می ‌کند.

در این رابطه، علی ربیعی در توییتر خود نوشت: کتاب شازده کوچولو را برای علی لاریجانی می‌فرستم. زیر این متن خط می‌کشم «فرمانروا به شازده گفت: تو را وزیر دادگستری می‌کنم. شازده: کسی نیست که من او را محاکمه کنم. فرمانروا گفت: خودت را محاکمه کن. سخت‌ترین کار دنیاست اینکه بتونی درباره خودت قضاوت درستی داشته باشی و عادلانه خودت را محاکمه کنی. »

اتفاق جالب توجهی که در جلسه استیضاح ربیعی صورت گرفت عدم حضور و حمایت رئیس جمهور از وی بود. معمولا در این نوع جلسات رئیس جمهور برای حمایت از وزیر خود در مجلس حاضر می شود اما روحانی وزیر خود را در جلسه استیضاح تنها گذاشت تا شاهد برکناری وی در این جلسه باشیم.

از این رو بود که شائبه استیضاح ربیعی برای در امان ماندن دیگر وزیران اقتصادی دولت مطرح شد. همین موضوع را یکی از نمایندگان موافق استیضاح پشت تریبون مجلس بیان کرد. حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار روایت کرد که «چند روز پیش با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صحبت کردم که بین ربیعی و کرباسیان چه کنیم؟ به من گفت از کرباسیان دفاع کنید اما ربیعی را خودتان می‌دانید!»

اگرچه کارگران مشکلات بسیاری در حوزه کاری دارند و بحث اشتغال در کشور موضوع حساسی است اما کارشناسان مطرح می کنند که استیضاح ربیعی اولویت نبود و بایستی وزرای دیگر که در حوزه اقتصادی کار می کنند برای پاسخگویی به مجلس می‌آمدند. حالا همان موضوع در مجلس در حال تکرار و کار به جایی رسیده که حتی وزرایی به مجلس برای استیضاح کشانده می شوند که در حوزه اقتصادی فعالیت نمی کنند. حال این شائبه به وجود آمده که آیا این وزرا برای اینکه مجلس درگیر مسائل دیگری چون مسائل اقتصادی و مشکلات مردم شود و همچنین مانند ربیعی قربانی ماندن وزرای اقتصادی شود، این دو استیضاح را کلید زده است؟

در واقع آنچه برای بسیاری سئوال شده این است که چرا مجلس به مهره‌های اصلی اقتصادی دولت برای استیضاح نرسیده است و ربیعی را برکنار کرده است. درحالی که غیر از وزیر اقتصاد، وزرای نفت و راه و شهرسازی نیز در این میان از جمله اعضای کابینه روحانی هستند که انتقادات بسیاری به نحوه فعالیت آنان در دولت وجود دارد.

وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش از جمله این افراد هستند که کمتر با حوزه اقتصادی سروکار دارند و لااقل نمی توان آنها را در این زمینه بازخواست کرد. حالا اتفاقاتی در مجلس در حال رخ دادن است که نشان می‌دهد خانه ملت خارج از اولویت های کشور حرکت می‌کند و حتی این شائبه هم وجود دارد که مجلس اولویت‌ها را تغییر می دهد.

البته در خود مجلس این حرف و حدیث‌ها بسیار است. در جلسه استیضاح ربیعی نمایندگان اتهامات بسیاری به هم زدند و یکی از آنان بیان داشت: «متأسفم برای همکارانی که امروز می‌گویند فلان نماینده به خاطر تعویض فلان رئیس، استیضاح را امضا کرده است.»

به هر جهت انتقادات بسیاری به فعالیت این روزهای مجلس چه در داخل و چه در میان مردم وجود دارد. مردم انتظار دارند که وکلای آنها در خانه ملت به دغدغه و مشکلات آنان نظر داشته باشند و در این بحبوحه اقتصادی به داد آنها برسند.