به گزارش پارس نیوز، 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما تا دیروز، راه‌کارهایی شبیه آنچه آقای حجاریان مطرح می‌کند را «پوپولیستی» می‌دانستیم و می‌گفتیم اصلاحات نباید کار پوپولیستی انجام دهد و آن را محکوم می‌کردیم.

محمّدزارع فومنی؛ دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان باید سخن خود را از زبان سلبریتی‌ها در جامعه مطرح کنند، اظهار داشت: از یک طرف، اصلاحات چاره‌ای جز این کار ندارد؛ چرا که دولتی که به نام اصلاحات روی کار آمده، توقعات را برآورده نکرده و این باعث شده که آرمان‌هایی که اصلاح‌طلب‌ها دنبال می‌کردند؛ از جمله آزادی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تحقق نیابد.

دولت به اصلاح‌طلبان تریبون نمی‌دهد

وی با بیان اینکه دولت با استفاده از رأی اصلاح‌طلب‌ها روی کار آمده، امّا به آن‌ها تریبون نمی‌دهد، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید جامعه را همراه خودشان نگه دارند که سلبریتی‌ها هم بخشی از آن هستند.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سلبریتی‌ها با روش‌های مختلفی برای خودشان شهرت دست‌وپا می‌کنند خاطرنشان کرد: بخشی از آن‌ها با خوانندگی یا رقصیدن، روسری برداشتن و اقداماتی از این قبیل، خود را مطرح می‌کنند.

نمی‌توان با ژست روشنفکری، حرام خدا را حلال کرد!

فومنی ادامه داد: جالب اینکه شاهد هستیم که چهار مجری تلویزیون و چند فوتبالیست و خواننده، جریانات اجتماعی را هدایت می‌کنند. این در حالی است که این مسائل، در حوزه تخصص آن‌ها نیست و مثلاً چیزی که شرع حرام دانسته را نمی‌توانند حلال کنند. ما نمی‌توانیم با گرفتن ژست روشنفکری، برای دین تعیین تکلیف کنیم و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کنیم.

اصلاح‌طلبان برای «رأی» به سلبریتی‌ها نیاز دارند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه استراتژی جدید اصلاح‌طلبان برای آینده، استفاده از سلبریتی‌ها است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان می‌دانند که بالاخره این دولت تمام می‌شود و معلوم نیست آن‌ها دوباره روی کار بیایند یا خیر. پس باید بتوانند بدنه اجتماعی را حفظ کنند تا بتوانند از طریق آنها، آراء به دست بیاروند. 

حجاریان به دنبال اصلاحات ساختارشکن است

وی با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان گفت: حجاریان پا را فراتر گذاشته و در جایی دیگر، گذر از اصلاحات را پیشنهاد داده و گفته که ما این اصلاحات را قبول نداریم؛ بلکه اصلاحات ساختارشکن را قبول داریم. اصلاحاتی که از ساختارهای موجود نظام، جلوتر برود؛ یعنی حرکت‌های اجتماعی از قبیل راهپیمایی‌ها، اعتراضات و اعتصابات را هدایت، و از آن‌ها استفاده کند.

باند مخوف خرید و فروش پُست، در شورا و شهرداری

فومنی ادامه داد: بالاخره اصلاحات، پایگاه خودش را با کم‌کاری‌های دولت روحانی دارد از دست می‌دهد. همچنین شاهد هستیم که در شورای شهر و شهرداری، باند مخوف خرید و فروش پست‌ها شکل گرفته و افرادی که می‌خواهند پست بگیرند، با پرداخت پول به هدف خود می‌رسند، یا افرادی که بخواهند در لیست شورای شهر قرار بگیرند، پول‌های میلیاردی پرداخت می‌کنند. بنابراین اعتماد مردم از دست رفته است.

بازگشت به پوپولیسم

وی با بیان اینکه پیشنهاد حجاریان، از این بابت که جریان اجتماعی را برای اصلاح طلبان حفظ کند، درست است، تصریح کرد: از طرفی، ما تا دیروز، راه‌کارهایی شبیه آنچه آقای حجاریان می‌گوید را «پوپولیستی» می‌دانستیم و می‌گفتیم اصلاحات نباید کار پوپولیستی انجام دهد و آن را محکوم می‌کردیم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: درست نیست از احساسات پاک مردم و یک مشت هنرمند و مجری، استفاده کنیم تا به اهداف خود برسیم.