به گزارش پارس نیوز، اوضاع و احوال اقتصادی کشور تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی متعددی پدیده آمده اما به مطالبه ترمیم کابینه ختم شده است. برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی معتقدند که تیم اقتصادی دولت ناموفق بوده و نیاز به تغییر دارد. گروه دیگر اما با اشاره به اینکه رویکردها و سیاست ها بیش از افراد تاثیرگذار هستند در مقابل این تغییر مقاومت می ‌کنند.

در هفته های اخیر شایعاتی در مورد تصمیم رئیس جمهور مبنی بر تغییر به گوش رسیده و حرف‌های محمود واعظی در مورد استفاده از جوانان در کابینه نیز به آن دامن زد. با این وجود هنوز تصمیم مشخصی در این راستا اتخاذ نشده یا حداقل اعلام نشده است. این درحالی است که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه ای از رئیس جمهور خواسته بودند نسبت به تغییر برخی از همکاران خود از جمله رئیس کل بانک مرکزی اقدام کنند. از آنجایی که این نامه نگاری ها از سوی دولت پاسخ مثبتی دریافت نکرده است، برخی از وکلای ملت درصدد استفاده از ابزارهای نظارتی خود برآمده و به می کوشند که با طرح سوال و استیضاح تیم اقتصادی فعلی را به چالش بکشند.

بر همین اساس زمزمه‌هایی در مورد استیضاح مهدی کرباسیان وزیر اقتصاد شنیده می‌شود. دولتی ها اما این استیضاح را نیز چندان جدی نمی دانند.

عباسعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد طرح این استیضاح گفت: «بحث استیضاح کرباسیان دلایل مختلفی دارد بخشی از آن مربوط به شرایط عممومی کشور است و جز وظایف ذاتی وزیر اقتصاد و دارایی نیست.»

وی با تاکید بر اینکه «سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است» گفت: «دولت بر اساس قانون اساسی این نوع اختیارات را کاملا به رسمیت شناخته و دولت روحانی دولت پاسخگویی است. خود رییس‌جمهوری به اعضای هیات دولت تکلیف کردن که هر جا ابهامی وجود دارد و سوالی ایجاد می شود، مساله را برای نمایندگان مجلس روشن کنند».

امیری در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه دولت برای تغییر فضای مجاز و کاهش فشارهای بر تیم اقتصادی فعلی چه اقداماتی انجام داده است، گفت: «در جهت تنویر افکار کارهای اقناعی انجام شود. روز سه‌شنبه با معاونان پارلمانی چند وزارتخانه جلسه ای داشتیم و آخرین شرایط مربوط به استیضاح را بررسی کردیم. قرار شد با استیضاح کنندگان جلسه ای داشته باشیم و جایی که ابهام و اشکال و ایراد دارند برطرف شود. هنوز هم مشغول هستند.»