هومن جعفری - طنزنویس

 


1. نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: اگر میکروفن مجلس را خاموش کنند 30 درصد بهره‌وری مجلس بالا می‌رود! نامبرده همچنین تأکید کرد: تریبون مجلس جای زدن حرف مفت نیست!

یعنی انصافاً با این فرمایشی که ایشان فرموده موافق هستیم اما چه کنیم که نان ما طنزنویس‌ها به این نطق‌های نخراشیده و نتراشیده وصل است! از فردا نمایندگان مجلس پای تریبون حرف کارشناسی بزنند، آقای عارف هم سخنرانی کند و از پیله سکوت بیاید بیرون، آقای علم الهدی هم کنسرت‌های مشهد را تعطیل نکند! خب ما طنزنویس‌ها چه کنیم؟ برویم اسنپ کارکنیم؟ بعد هم حرف نمایندگان مجلس اصلاً مفت نیست! همین آقای حسن زمانی که نماینده مجلس هم نیست اما گوشه اتاق آقای لاریجانی می‌نشیند و روی همین حساب ما ایشان را هم مجلسی حساب می‌کنیم، همین چند وقت پیش یک‌حرفی در مورد داور یکی از بازی‌های آسیایی استقلال زد که ما فکر می‌کردیم حرف مفت است نگو مفت که نبود هیچ، پنج هزار دلار هم برای ای اف سی درآمدزایی کرد! نگویید حرف مفت! خارجی‌ها این حرف‌ها را روی هوا می‌زنند و از آن دلار استخراج می‌کنند!

2. مادر یکی از دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اسلام‌شهر به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته: «دبیر تربیت‌بدنی به دانش آموزان تأکید کرده است که هر کس مبلغ 12 هزار تومان را برای کمک به مدرسه نیاورد، باید 10 بار پیرامون حیات مدرسه بدود تا نمره 20 را بگیرد.»

با انتشار این صحبت‌ها همه ناراحت شده‌اند که چرا این دبیر دارد نمره فروشی می‌کند اما اصل ماجرا اینجاست که کسی چنین استعدادی را کشف نمی‌کند. بدین‌وسیله اعلام می‌کنیم این دبیر نمره فروش یک سرمایه ملی است و برای درآمدزایی بسیار مفید است و پیشنهاد می‌کنیم بانک مرکزی، شهرداری تهران و هیئت دولت سریع‌تر این وجود عزیز را روی هوا بزنند تا خارجی‌ها ندزدیدنش! کسی که از ندویدن مردم بتواند پول دربیاورد از بقیه چیزها هم می‌تواند!

3. در تکمیل خبر بالا عرض کنیم مدتی است این خبر منتشرشده که سایپا زه ماشین را هم جداگانه می‌فروشد و بابتش یک پولی می‌گیرد! می‌خواستم عرض کنم اسم سایپا را هم به فهرست خواستگاران این یوسف اسلامشهری اضافه کنید! قطعاً همکاری این کمپانی با این فرد سودآور خواهد بود!

4. فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گله کرده که بانک‌ها در مناطق زلزله‌زده برخلاف دستور دو سال مهلت دریافت وام به زلزله‌زدگان، اقساط ماه‌های اخیر را حساب کرده‌اند و ضامن این وام‌گیرندگان را احضار نموده‌اند!

با در نظر گرفتن صحبت‌هایی که در بالا مطرح شد تأکید می‌کنیم این کارمند و مدیر شعبه‌ای که به هموطن زلزله‌زده خودش رحم نمی‌کند و می‌خواهد از دل آدم‌هایی که در چادر زندگی می‌کنند هم قسط بیرون بکشد هم از آن دسته درآمد سازانی است که تا خارجی‌ها شناسایی و سرقتش نکرده‌اند باید جذب شوند. پیشنهاد می‌کنیم همین مدیر شعبه را بگذاریم رئیس بانک مرکزی! اگر وضع اقتصادی دولت خوب نشد؟ کسی که از جگر زلزله‌زده جماعت اسکناس بیرون می‌کشد با یک شهرآباد مثل تهران چه می‌کند؟

5. بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید خبر داده که پرونده سعید طوسی بسته نشده! ما این اتفاق را به جمیع طنزنویسان و روزنامه‌نگاران تبریک گفته و منتظر جزییات بیشتر می‌مانیم! آقای پارسایی بگو که منتظریم!