به گزارش پارس نیوز، 

در روزهای اخیر و در پی نوسانات ارزی نه تنها خبر استعفای سیف از بانک مرکزی منتشر شد بلکه شایعاتی هم مبنی بر پذیرش استعفای وی از سوی دولت مطرح شد.

انتشاردهندگان خبر استعفای سیف از نهاوندیان به عنوان گزینه جدی برای ریاست بانک مرکزی نام می‌برند.

این درحالی است که مسئولان ارشد بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا هیچ‌یک از اخبار مربوط به استعفای سیف را تایید نکرده و مدعی هستند که رئیس فعلی بانک مرکزی در دفتر خود مشغول کار است.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت قبل از مطرح شدن شایعه استعفایش در جلسه ستاد اقتصادی برای بررسی مسائل ارزی حاضر شد و با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: دولت ترامپ ظرف یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه اقدامی که در جهت پایبندی به تعهداتش در برجام باشد انجام نداده است و عمدتاً مانع‌تراشی و فضاسازی کرده و سعی کرده اقتصاد ما را تحت تأثیر التهابات قرار دهد. خوشبختانه ما از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را از انجام داده‌ایم. تصمیمی که از ۲۲ فروردین شروع شد، شرایط را تحت کنترل قرارداده و به نحوی اعمال شده که مصون‌سازی اقتصادی کشور از اینگونه فضاسازی‌ها را به دنبال داشته باشد و الان شرایط خوبی را شاهد هستیم.

سیف اولین فرد کابینه نیست که این روزها خبر استعفایش مطرح شده است، پیش از این هم در پی فیلتر شدن تلگرام، خبر استعفای وزیر ارتباطات مطرح شده بود که این خبر هم تکذیب شد.

 


انتهای پیام/