به گزارش پارس نیوز، 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: از آنجا که همه فکر و ذکر دولت در برجام خلاصه شد، از ارتباط با سایر کشورها غفلت شد و همه امیدها به اروپا و آمریکا بسته شد.

غلامحسین شیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دور اول ریاست جمهوری آقای روحانی، مردم منتظر بودند که وعده‌های اقتصادی ایشان که به ویژه به برجام گره خورده بود موجب تحولاتی در سراسر کشور و سروسامان گرفتن اوضاع معیشتی شود، اما بدعهدی‌های آمریکا موجب شد دولت نتواند انتظاراتی را که به وجود آورده بود جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: از آنجا که همه فکر و ذکر دولت در برجام خلاصه شد، از ارتباط با جهان سوم و کشورهای جنوب غفلت شد و همه امیدها به اروپا و آمریکا بسته شد که نتیجه آن را امروز با خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌های سه کشور اروپایی شاهدیم.

شیری از غفلت دولت نسبت به بازار ارز سخن گفت و آن را موجب ولنگاری در این بازار خواند و گفت: کاهش ارزش پول ملی موجب پایین آمدن قدرت خرید مردم شد و برای طبقات پایین و متوسط جامعه مشکلات جدی به وجود آورد.

وی به گران شدن مسکن با وجود وعده‌های دولت در بحث تورم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز همه مایحتاج مردم از قبیل گوشت، برنج و سایر اقلام روز به روز در حال گران شدن است.

نماینده مردم هشترود در مجلس نهم گفت: دولت باید بازار ارز را کنترل کند؛ چراکه هیچ دولتی در هیچ جای دنیا بازار ارز را به حال خود رها نمی‌کند، بلکه نظارت می‌کنند که ارز از کجا وارد شده و به چه حوزه‌هایی تخصیص می‌یابد؟