به گزارش پارس نیوز، 

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در روند اجرای برجام از قانون (قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام) استنکاف کرده و باید در این باره پاسخگو باشد. رئیس‌جمهور هم قانون مجلس را در این باره رعایت نکرده و هم الزامات مقام معظم رهبری را در بحث برجام اجرایی نکرده است.

وی افزود: من در همین باره در مجلس به آقای رئیس‌جمهور تذکر دادم که رئیس جلسه آقای علی مطهری در پاسخ به تذکر من عنوان کرد که دولت نتوانست و زورش نرسید که قانون مصوب مجلس و الزامات مقام معظم رهبری را در بحث برجام اجرایی کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حال سؤال اینجاست اگر دولت در اجرای قوانین در بحث برجام زورش نرسیده و نتوانسته قوانین کشور را در بحث برجام اجرایی کند، چرا به مردم گزارش نداده است؟ چرا به مجلس نگفتند که آقا زورمان نرسید؟ چرا مذاکرات را ادامه دادند؟ چرا شفاف‌سازی نکردند؟

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مگر مردم ایران توان گرفتن حق خودشان را ندارند؟ البته که دارند، چرا دولتی‌ها این‌گونه عمل کردند.

وی افزود: اگر دولت نتوانسته قوانین را در بحث مذاکرات برجام اجرایی کند، پس ما نباید به دولت و تیم مذاکره‌کننده اعتماد داشته باشیم که در سفرهایی که به خارج می‌روند و در جلساتی که با خارجی‌ها دارند، بتوانند از حق مردم ایران دفاع کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ملت ایران، ملت بزرگی است، بزرگ و استقلال‌طلب و آزادیخواهی است و نمی‌شود که نمایندگان مذاکره‌کننده این ملت به حالت ذلیلانه مقابل کشورهای دیگر ظاهر شوند.