به گزارش پارس نیوز، 

رهبر معظم انقلاب این سخنان را در دیدار امروز خود با گروهی از تلاشگران حوزه علم و دانش ایراد کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: امروزه هر جنبشی که به تفاهم بین گروه های اسلامی و مذاهب اسلامی کمک کند، بسیار خوب است و این جمع حاضر، نمونه ای از تلاش جنبش اسلامی برای ایجاد وحدت بین ملت های اسلامی است. جنبش علمی دنیای اسلام باید شتاب بگیرد و کشورهای اسلامی بار دیگر به جایگاه بلند خود در حوزه علم و دانش و تمدن برسند و در این صورت دیگر دشمنان اسلام نخواهند توانست به رهبران کشورهای اسلامی امر و نهی کنند.

خبرگزاری رویترز نوشت: بخشی از سخنان رهبر ایران با هدف دعوت از رهبران کشورهای اسلامی به خصوص رهبران عربستان سعودی به وحدت علیه دشمنان بود.

رویترز گفت: ایران همواره از کشورهای اسلامی می خواهد در مقابله با دشمن بزرگ یعنی آمریکا، ایران را یاری دهند.

در شرایط موجود شیعیان درگیر رقابت با عربستان سعودی شده که با دنیای غرب متحد شده است. ایران و عربستان سعودی در یمن و سوریه از گروه های رقیب پشتیبانی می کنند.

خبرگزاری رویترز افزود: واشنگتن روز سه شنبه هفته پیش از توافق هسته ای خارج شد و تهدید کرد شرکت های خارجی را که با ایران تجارت داشته باشند، مورد تنبیه قرار خواهد داد.

این خبرگزاری به گزارش متعددهای آژانس بین المللی انرژی اتمی چه قبل و بعد از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره نکرده و افزود: ایران همواره اتهام وارده از سوی آمریکا مبنی بر داشتن برنامه ساخت سلاح هسته ای را تکذیب می کند و اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور برای تولید برق، کشاورزی و دارو مورد بهره برداری قرار گرفته است.