به گزارش پارس نیوز، 

کتاب «سلام بر ابراهیم» زندگی نامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی از مرز یک میلیون نسخه گذر کرد.

«سلام بر ابراهیم» کتابی است که در قالب زندگینامه ای مختصر همراه با 69 خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده است. این نوشتار حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که همگی نگارنده را در گردآوری این مجموعه ارزشمند یاری رساندند.

شهید هادی در یکم اردیبهشت ماه سال 36 دیده به جهان گشود و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدمّاتی در منطقه فکه، بیست و دوم بهمن سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همانطور که از خداوند می خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند.

این کتاب که یکی از پرفروش ترین کتاب های دفاع مقدس به شمار می رود توانسته به شمارگان یک میلیون نسخه دست یابد که در نوع خود رقمی بی سابقه به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب در جمعی از فرماندهان به این کتاب اینطور اشاره کرده بودند: 

«کتابی درباره شهید ابراهیم هادی خوانده ام که کتاب جالبی است. خیلی جذاب است. کتاب را تا مدتی بعد از اینکه خوانده بودمد دلم نمی آمد کناب را از روی میز بردارم و داخل کتابخانه بگذارم. به قدری شخصیتی که در کتاب معرفی شده جاذبه دارد که مانند مغناطیس آدم را به خودش جذب می کند. بگردید این شخصیت ها را پیدا کنید شخصیت هایی که سردار هم نیستند حتی فرمانده گردان هم نیستند ولی حکایت ها دارند، ماجراها دارند.»

در این کتاب می خوانید:

یک ماه از مفقود شدن ابراهیم می گذشت. بچّه هایی که با ابراهیم رفیق بودند هیچ کدام حال و روز خوبی نداشتند. هر جا جمع می شدیم از ابراهیم می گفتیم و اشک می ریختیم.

برای دیدن یکی از بچّه ها به بیمارستان رفتیم، رضا گودینی هم آنجا بود. وقتی که رضا را دیدم انگار که داغش تازه شده باشه بلند گریه می کرد. بعد گفت: «بچّه ها دنیا بدون ابراهیم برا من جای زندگی نیست. مطمئن باشید من تو اولّین عملیات شهید می شم.»

یکی دیگه از بچّه ها گفت: «ما نفهمیدیم ابراهیم کی بود. اون بنده خالص خدا بود که اومد بین ما و مدّتی باهاش زندگی کردیم تا بفهمیم معنی بنده خالص خدا بودن چیه» یکی دیگه گفت: «ابراهیم به تمام معنا یه پهلوان بود یه عارف پهلوان.»