به گزارش پارس نیوز، 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حتی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کشورش و حمله واشنگتن به سوریه که احتمال رویارویی این دو قدرت هسته‌ای را تقویت کرد، مایل است به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرصت دیگری برای کاهش تنش‌ها بدهد.

چهار منبع مطلع در این خصوص گفتند کرملین به مقامات روسیه دستور داده است از بکارگیری لحن ضد آمریکایی بپرهیزند. در پی این تصمیم پوتین، قانونگذاران روس در روز دوشنبه به طور ناگهانی قانونی را که قرار بود تحریم‌های متقابل علیه آمریکا اعمال کند را کنار گذاشتند.

ماهیت محدود شده حملات آمریکا و متحدانش به سوریه که تحت حمایت روسیه است علی رغم لحن ستیزه جویانه ترامپ علامت مثبتی برای مسکو بود.

ولی احتمالا برای بهبود روابط با آمریکا دیر شده است. ممکن است ترامپ نیز مایل باشد روابط دو کشور بهبود یابد، اما کنگره و تعداد زیادی از مقامات آمریکا پس از اتهام مداخله احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا بر ادامه فشار‌ها بر مسکو تاکید دارند. آن‌ها روسیه را دشمن شماره یک واشنگتن می‌دانند.

به نظر می‌رسد ترامپ نمی‌تواند خصومت مقامات واشنگتن را -که مایل هستند سلطه جهانی آمریکا را به هر قیمتی حفظ کنند- نسبت به روسیه کاهش دهد. همچنین موجی از لفاظی‌های دیپلماتیک که ماه گذشته در پی مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس در انگلیس به راه افتاد باعث تیره شدن روابط دو کشور شده است.