به گزارش پارس نیوز، 

«پل کرگ رابرتس» معاون پیشین وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا در دهه هشتاد میلادی که با سیاست‌های جنگ افروزانه دولت‌های «بوش» و «اوباما» به شدت مخالفت بوده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا را نیز فرد بی‌لیاقتی می‌داند، در تحلیلی در زمینه ماجراجویی‌های جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سوریه به همراه برخی متحدانش که در وبگاه «پراودا» منتشر شده است،  نوشت: «رژیم ترامپ دیوانه است.»

وی در بخشی از این تحلیل نوشت:«آیا نبرد با روسیه، قدرت نخست اتمی جهان، دیوانگی است؟ آیا تهدید روسیه و اتهام‌زنی به این کشور دیوانگی است؟ آیا لاف زدن درباره کشتن صدها روسی دیوانگی است؟ به یقین، یک انسان  عادی به این سه سئوال پاسخ "مثبت" می‌دهد.»

این مقام پیشین دولت آمریکا به با اشاره به دیگر مقام‌های کنونی دولت آمریکا چون «نیکی هیلی»، «جان بولتون» و «مایک پامپئو» و برخی دیگر  و مواضع جنگ طلبانه آن‌ها نوشت: «سراسر جهان باید بفهمد که به خاطر وجود رژیم دیوانه ترامپ، ادامه زندگی در کره زمین زیر سئوال رفته است.»

پل کرگ رابرتس در بخشی دیگر  با تمسخر نوشت که بابت رفتارهای غیرمسئولانه و بی ملاحظه دولت آمریکا و متحدان اروپایی ترامپ  در قبال روسیه، متحیر شده است.

وی در خاتمه  یادداشت خود نوشت: «شکست رهبری سیاسی تمام جهان غرب قطعی است و و چنین شکستی زندگی در کره زمین را به ویرانی می‌کشد.»