به گزارش پارس نیوز، 

 پس از چند روز تهدیدهای توئیتری و اظهارات تند، ارتش آمریکا در واکنش به حملات شیمیایی در دوما، دمشق و یکی از حومه های این شهر را بمباران کرد.
لوبلاگ ادامه داد: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که حملات حداقل در شرایط فعلی تکرار نخواهد شد. ترامپ یک سیگنال برای درگیری نظامی فرستاد که نشان دهد اگر اسد مطیع نباشد، اتفاقات دیگری روی خواهد داد.هیچ یک از افراد روسیه درسوریه در این حملات آسیب ندیدند و با وجود پاسخ محکم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به نظر نمی آید که حملات منجر به مواجهه نظامی بین نیروهای آمریکایی و روسی شود.
این تارنمای آمریکایی در ادامه تحلیل خود نوشت: آیا ترامپ اصلا به کارهایش فکر می کند؟ آیا او فکر می کند استفاده از موشک های کروز ممکن است رفتارها را تغییر دهد؟ یا قصد واقعی او از این حملات، تغییر در رویه تحقیقات اتهامات علیه خودش در آمریکا است؟ به نظر می رسد که ترامپ با این اقدام نظامی سعی دارد تا حواس ها را از توجه به مشکلات داخلی در آمریکا پرت کند.
به نوشته این رسانه آمریکایی، واقعیت این است که هر چه مسائل و مشکلات داخلی در آمریکا ترامپ را محصورتر می کند، گام های فاجعه بار او برای منحرف کردن توجه افکار عمومی به مسائل داخلی، بیشتر می شود.
'اقدامات دیگری هم برای کمک به مردم سوریه هست که آمریکا بتواند انجام دهد اما بمباران سوریه تحت هر شرایطی، اقدامی نیست که بتواند برای مردم سوریه مفید باشد. به عنوان مثال، دولت ترامپ می تواند به شمار زیادی از پناهندگان سوری اجازه دهد تا به آمریکا وارد شوند. '
ایجاد یک توافقنامه صلح کارساز برای سوریه تبدیل به یک چالش بزرگ شده اما این تنها چیزی است که باعث ایجاد تغییر خواهد شد. ترامپ در موارد دیگر با برتر نشان دادن خود، پیشینه آمریکا برای ایجاد توافقنامه های صلح آمیز را لکه دار کرده است؛ ترامپ به توافق هسته ای ایران حمله کرده، از سیاست های تنش ساز محمد بن سلمان پادشاه عربستان حمایت کرده و سیاست هسته ای تهاجمی که منجر به ایجاد تسلیحات هسته ای جدید می شود، ارائه کرده است.
نکته ای که از بمباران سوریه برداشت می شود، این مفهوم است که کنگره باید در نهایت از مسئولیت قانونی خود استفاده کند تا تصمیم های ترامپ را در مورد جنگ تایید یا وتو کند. اخیرا 44 سناتور آمریکایی رای دادند تا آمریکا از حمایت عربستان در جنگ وحشیانه یمن دست بردارد.
اروپام**3234**1590