به گزارش پارس نیوز، 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، امروز پنجشنبه، با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تماس تلفنی گرفت تا آخرین وضعیت سوریه را بحث کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سران ترکیه و روسیه در این گفت‌وگو توافق کردند تا در تماس نزدیک با هم باشند. 

اردوغان امروز در اظهارنظری جالب توجه که نشان‌دهنده تمایل او برای حفظ منافع ترکیه در ارتباط با همه کشورهاست، گفته بود که «تمایلی نداریم از اتحاد با آمریکا، روابط استراتژیک با روسیه در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی یا همکاری با ایران جهت حل مشکلات منطقه‌ دست برداریم» (جزئیات بیشتر).

این تماس تلفنی اردوغان با پوتین، بعد از تماس تلفنی اردوغان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برقرار شد. در آن تماس نیز سران ترکیه و آمریکا، مسائل مربوط به سوریه را بررسی کردند. 

ترامپ و متحدان او در انگلیس و فرانسه بنا بر اتهام خود به ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق، سوریه و روسیه را به حملات موشکی تهدید کرده‌اند.

تروریست‌های جیش الاسلام در شامگاه شنبه هفته قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.