از چند ساعت مانده به آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، در جوار بارگاه منور رضوی، شمار انبوهی از زائران و مجاوران از مسیرهای منتهی به بارگاه منور امام هشتم (ع) رهسپار حرم رضوی شدند.
حضور پرشور مردم نمایانگر ولایتمداری، عشق و شور ولایی آنان است، که با وجود منع تردد خودروها در مسیرهای منتهی به حرم رضوی، با پای پیاده از مسافت های دور و نزدیک، خود را به محل برگزاری مراسم سخنرانی رهبر انقلاب رسانده اند.
هم اینک در حرم مطهر رضوی صدها زائر و مجاور در پشت در ورودی رواق امام خمینی (ره) به انتظار ایستاده اند تا اذن حضور یافته و خود را به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب برسانند.
ایستگاههای بازرسی برای زنان و مردان گرداگرد رواق امام خمینی، واقع در صحن جامع رضوی مستقر شده است و خادمان در حال اتخاذ تدابیر لازم و هدایت زائران برای حضور در این مراسم هستند.
حضور پرشور جمعیت مشتاق و حس و حال آنان وصف ناپذیر است و صف طولانی زائران برای ورود به رواق ها از عشق و علاقه آنان به رهبر معظم انقلاب اسلامی حکایت دارد.
هم اینک همه چیز برای سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری آماده شده و نفس ها در سینه حبس شده تا معظم له از جوار بارگاه رضوی سخنان حکیمانه خود را ابراز داشته و سیاست ها و خط مشی جمهوری اسلامی ایران را برای تمامی مردم و جهانیان در سال نو شمسی تبیین کنند.
تمام صحن های منتهی به رواق امام خمینی (ره) مفروش شده و 70 نمایشگر پهن پیکر در صحن ها و برخی از رواق ها نصب شده تا زائران و مجاوران از هرگوشه حرم بتوانند به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند.
در همین حال چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی این مراسم را پوشش داده و به صورت مستقیم پخش می کنند.