محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بنده جزء متقاضیان استیضاح علی ربیعی و عباس آخوندی هستم، اظهار کرد: اگر استیضاح آخوندی و ربیعی در مجلس رأی مثبت بیاورد، از نظرم معجزه بزرگی رخ داده است.

وی ادامه داد: این آقایان انگیزه کافی برای انجام وظایف خود در وزارتخانه‌های کار و شهرسازی ندارند.

وی با بیان اینکه در این دو وزارتخانه حاشیه‌های بسیار زیادی وجود دارد، گفت: متأسفانه حاشیه‌سازی‌های مکرر و فامیل‌گرایی‌های متعدد در انتصابات اجازه نمی‌دهد که این دو وزیر وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند.

ابطحی با بیان اینکه در این دو وزارتخانه معضلات متعددی وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه اخیرا حوادث متعددی در حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی رخ داد که قابل پیشگیری بودند اما اقدامات مناسبی انجام نشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه یکی از محورهای استیضاح ربیعی هم بحث معوقات بازنشستگان است، اظهار کرد: بهتر است نیروهای جوان‌تر و متخصص‌تر در این دو وزارتخانه قرار گیرند.

وی درباره نتیجه استیضاح وزیر را ه و شهرسازی و وزیر کار، گفت: آخوندی و ربیعی لابی‌های قوی دارند و به نظرم هر دو وزیر ابقا می‌مانند.

ابطحی با بیان اینکه در ابتدا 80 نفر طرح این استیضاح را امضا کردند اما به 24 امضا تقلیل یافت، اظهار کرد: بعید نیست در این چند روز باز هم تعداد امضاهای استیضاح این دو وزیر کاهش یابد.