به گزارش سایت «پارس» پرواز ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده است و  خبرها حاکی از آن است که این هواپیما در سمیرم که منطقه جنوبی اصفهان می‌شود، سقوط کرده است.

در همین راستا پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود 60 مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

وی در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: این پرواز 50 تا 60 مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

این هواپیمای ATR72 پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیست. هواپیما دست‌کم 70 سرنشین داشته است.

بر همین اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده در حال بررسی ماجراست.

سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در این مورد اظهار داشت: این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز از جزییات آن چیزی نمی‌دانیم.

براساس این گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز از اعزام تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داده است.

همچنین فرماندار بویراحمد در خبری ضمن تایید سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در کوه‌های پادنا اظهار کرده است: به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

گفتنی است هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان  است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

همه سرنشینان هواپیمای ATR جان باخته اند

طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت آسمان اعلام کرد: هواپیمای ATR مدل 72 بود که حدود 8 و 52 دقیقه از رادار خارج شد و بعد از جستجو در منطقه متوجه شدیم که این هواپیما در 14 مایلی یاسوج به کوه دنا برخورد کرده است.

وی ادامه داد: این هواپیما 60 مسافر داشته که 59 بزرگسال و 1 کودک داشته است که 2 خلبان 2 مهامندار و 2 نفر کادر امنیت پرواز داشته است که متاسفانه همه سرنشینان جان باخته اند.