پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-امین فرج الهی- آقای رحمانی فضلی وزیر کشورچهارشنبه در مصاحبه‌ای عجیب ضمن تاکید بر لزوم برخورد صریح و قاطع با اغتشاشگران و با ذکر این نکته که«مسائل و موضوعاتی که رخ داده را نباید به یک جریان بسیار بزرگ اجتماعی به نام دراویش عمومیت داد» گفته‌ است: «‌در هر کدام از اقشار و گروه‌ها افرادی هستند که به جای آنکه به قانون متوسل شوند، اقدامات خود را در ورای قانون می‌دانند. در این زمینه رسانه‌های خارجی به ویژه برخی کانال‌های فضای مجازی و سایت‌ها این موضوع را به گونه‌ای مطرح کردند که به جریان دراویش در کشور منتسب شوند...جریان دراویش کشور جریانی عاقلانه، منطقی و معتدل می‌نامیم و به هیچ وجه حوادث خیابان پاسداران را به این جریان منتسب نمی‌کنیم.»

کمی بعد رئیس فرقه گنابادی که مریدانش چند روز جلوی درب خانه‌اش در گلستان هفتم تجمع کرده‌ و عملا مثل گروههای چریکی آنجا را تسخیر کرده بودند بیانیه‌ای دوپهلو صادر و از زیر بار همه آنچه در این دوسه روز اتفاق افتاده شانه خالی می‌کند. او از اینکه چندتن از ماموران نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و غیره جان خود را از دست داده‌اند اظهار تاسف کرده و از رفتار نادرست «این منسوبان به درویشی» و «القای اشتباهات و اغراضی» که با «دخالت مستقیم بعضی سایتها» رخ‌داده عذرخواهی میکند. در نهایت هم ضمن رد ارتباط با سایتهای منسوب به درویشی و «اعمال یا گفتار افراد و جمعیتی که به نام درویشی خود را به من منتسب می‌کنند» از مسئولان میخواهد با «عاملان حادثه خشونتبار اخیر، اعم از کسانی که به نام درویشی در وقوع ان دخالت داشته‌اند» برخورد کنند.

از دقایقی بعد خط رسانه‌ای پررنگی با عنوان «رهبر دراویش گنابادی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار برخی منسوبان به دراویش، خواستار برخورد با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر در پاسداران شد» در رسانه‌ها راه می‌افتد.

چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ همان «نهادهای بالادستی» که نیروی انتظامی را خلع‌سلاح شده به مصاف دراویش اغتشاشگر فرستادند و ماجرا به خاطر تاکیدشان مبنی بر عدم برخورد قاطع با آشوبگران دوروز طول کشید؛ حالا هم  دارند کارشان را می‌کنند. خط«تبرئه مسببان آشوب اخیر» این است که دولتیها میگویند عوامل اغتشاشات، نه فرقه دراویش نعمت‌اللهی گنابادی، بلکه چند درویش‌نمای خودسر کله‌شق بوده‌اند که حتی رهبر فرقه هم از آنها اعلام برائت کرده است.

از اینجا به بعدش را خطاب به آقای رحمانی فضلی مینویسم.

آقای وزیرکشور! دراویشی که بدون اذن قطب خود آب هم نمیخورند، بدون اذن و هماهنگی او دوسه روز جلوی درب خانه او و در کوچه گلستان هفتم بست مینشینند و اغتشاش و زد و خورد می‌کنند؟کتک میزنند و کتک میخورند؟ نیاز آب و غدا و دستشوییشان چطور برطرف می‌شود؟ اگر اینها کسانی بودند که به قول قطبشان خود را به درویشی منتسب کرده‌اند پس چرا مدام نمایندگانشان با رادیوفردا گفتگو می‌کردند و میکنند؟

چرا «مجذوبان نور» که مهمترین رسانه دراویش گنابادی است اخبارشان را لحطه به لحظه پوشش میداد و میدهد؟ سر زیر کدام برف میکنید؟ توقع ندارید باور کنیم قطب فرقه گنابادی تا دم درب خانه‌اش هم نفوذ کلام ندارد! باید باور کنیم که هماهنگی و سازماندهی تشکیلاتی و رسانه‌ای دراویش در دوسه روز اخیر و جماعت سرازیرشده به سمت تهران و گلستان هفتم هم کار دراویش خودسر و به قول قطبشان «منسوبان به درویشی» بوده‌!؟ همینقدر ساده‌لوح؟؟

نه آقای رحمانی فضلی! سادگی نیست، سیاست است! همه میدانند که دولت آقای روحانی بخشی از رای خود را وامدار اپوزیسیونهایی مثل جریان تندروهای سنی سیستان به رهبری مولوی عبدالحمید و همین دراویش گنابادی است! به خاطر حفظ بدنه حمایتی دراویش چند روز تعلل کردید، در برابر جماعت چوب و چماق و چاقو واسلحه بدست چندصدنفره، دستِ ناجا را بستید و خلع سلاحش کردید. حالا هم به همان علت میخواهید از جنایاتی که انجام داده‌اند تبرئه‌شان کنید!

شب بعد از اینکه سه شهید داده‌ایم تازه فرمانده ارشد ناجا مجبور شده بنشیند به «جلسه و مذاکره»! با فشار کدام فرد و معاون وزارت کشور؟ کجای دنیا با اغتشاشگر قاتل اینطور برخورد میکنند؟ این بدنه رای و حمایت دراویش اینقدر ارزش دارد؟ ندارد، والله ندارد! به رئیستان هم بگویید! البته از دولتی که برای رضای کدخدا، خدا رو فروخته توقعی نداریم. دیروز عکس صورت کبود شهدای فاطمیه را دیدید؟ خیالتان تخت! ما پنج شهید دادیم و دراویش کشته ندادند، بروید تا 1400 با روحانی! اما یادتان باشد خونِ شهید لیز است، زمینتان میزند!