پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - انتهای هفته گذشته بود که خبرنگار پارس از منابع موثق مطلع شد که محمدعلی نجفی شهردار تهران در پی شکایت نیروی انتظامی قرار است شنبه در دادگاه حاضرشده و پاسخگوی اتهامات خود باشد. با انتشار این خبر بود که سیل تکذیب‌ها آغاز شد. در ابتدا  مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر احضار محمدعلی نجفی به دادگاه را تکذیب کرد و در ادامه این تکذیبه رسمی، رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت به‌صورت گسترده به پوشش آن پرداختند.

ماجرا از هفته آخر دی‌ماه آغاز شد . نجفی در صحن علنی شورا طی گزارشی از وضعیت 12 ساله شهرداری ، به حمله همه‌جانبه علیه قالیباف پرداخت. آنچه او در صحن شورا طرح کرد بیشتر شبیه شب‌نامه‌ای تخریبی بود که می‌خواست بگوید:«قبرستان» تحویل گرفته‌ایم و از ما انتظاری نداشته باشید. او در سخنان خود مجموعه عملکرد مدیریتی خدمات شهری را سیاه ای دانست که هیچ‌گونه عملکرد مثبتی در آن وجود ندارد. شهردار تهران در میان حجم گسترده تخریب‌های خود اتهاماتی را نیز توجه قالیباف و برخی سازمان‌ها نمود. ازجمله اتهاماتی که نجفی در صحن شورا ادعا کرد این بود که قالیباف در زمان شهردار بودن بخشی از پول‌های شهرداری تهران را صرف عقد قرارداد با نیروی انتظامی کرده و از این رهگذر مخارج انتخاباتی خود را تأمین نموده است. آنچه او گفت اتهام بسیار بزرگی به نیروی انتظامی و شهردار سابق بود. در پی این ادعا ناجا از محمدعلی نجفی شهردار تهران شکایت کرد تا مشخص شود آنچه نجفی گفته ادعای سیاسی است یا اینکه مستنداتی برای این ادعای خود دارد؟

در پی این شکایت بود که قرار بود شنبه گذشته شهردار تهران در دادگاه حاضر شود و پاسخگوی ادعای خود که به نظر سیاسی بوده باشداماشهردار تهران در این دادگاه حاضر نشد و مدیرکل حقوقی شهرداری تهران خبر موثق پارس را تکذیب کرد و رسانه های اصلاح طلب نیز این ادعای کذب را پوشش گسترده دادند.

خبرنگار پارس مطلع شده در طول یک هفته گذشته رایزنی‌ها و فشارهای بسیاری علیه قوه قضائیه صورت گرفته تا این دادگاه برگزار نشود. اخبار موثق حکایت از آن دارد که در این میان دفتر رئیس‌جمهور نقش بسیار پررنگی را در رایزنی با قوه قضائیه و فشار به قوه برای منتفی کردن دادگاه  داشته است اما علی‌رغم این رایزنی‌ها و فشارها دادگاه منتفی نشده است. دادگاه محمدعلی نجفی چهارشنبه 10 صبح به ریاست قاضی علیزاده برگزار خواهد شد. شهردار تهران فردا باید در دادگاه حاضرشده و پاسخگوی اتهاماتی که به ناجا زده است باشد.

حال باید دید شهردار اصلاح‌طلب تهران که این روزها تحت شدیدترین فشارهای رسانه‌ای از سوی دوستان و نزدیکان هم پایگاه خود است می‌تواند سندی دال بر ادعای خود مبنی بر اینکه شهردار پیشین و نیروی انتظامی تخلف کرده به قاضی علیزاده ارائه بدهد یا اینکه مشاورین او با دادن آدرس غلط موجب شدند شهردار تهران پا روی پوست موزی که طراحی کرده‌اند بگذارد. افکار عمومی باید منتظر بماند و ببیند شهردار تهران چهارشنبه در محضر دادگاه چه سندی برای ادعای خود که به نظر بر اساس مشورت‌های غلط یا مغرضانه مشاورین و از روی سیاسی‌کاری بوده است می‌تواند ارائه دهد؟ باید منتظر ماند و دید محمدعلی نجفی با پوست موزی که زیر پایش گذاشته‌اند لیز خواهد خورد و شهرداری را به رقبای خود یعنی اسحاق جهانگیری یا محسن هاشمی خواهد سپرد یا نه؟