عصر امروز نشست فعالان فضای مجازی با عبد‌الرضا رحمانی فضلی‌ وزیر کشور برگزار شد.

 رحمانی فضلی‌ بعد از این نشست در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این جلسه اظهار کرد: امروز نشستی با حضور بیش از 70 فعال عرصه فضای مجازی که در این حوزه مخاطبان زیادی دارند، داشتیم. 

وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه صحبت‌ها و گلایه‌های این افراد را شنیدیم، نقاط ضعف و قوت هم مطرح شد؛ همچنین وزارت کشور، ستاد مواد مخدر، سازمان امور هم نظرات خود را مطرح کردند. 

رحمانی فضلی‌ تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری متقابل قانون مناسبی برای این فعالیت تدوین و در مجلس تصویب کنیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است تصویب قانون زمان بر باشد، در جلسه پیشنهاد شد که خود این فعالان با کمک وزارت خانه‌های ارشاد و کشور مصوبه‌ای برای بردن به دولت تدوین کنند. 

رحمانی فضلی‌ با اشاره به ضرورت متشکل شدن فعالان عرصه فضای مجازی، افزود: بنده از دوستان خواستم که متشکل شوند و به دلیل اینکه قانونی برای متشکل شدن ندارند ما اعلام آمادگی کردیم تا در قالب NGO‌ها این دوستان را متشکل و سازماندهی کنیم و مورد حمایت قرار دهیم.

 وی اظهار کرد: در این نشست اصل تغییرات، برخورد جدی و مدیریت شده با تغییرات، استفاده از این تکنولوژی، وجود آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها، ساماندهی این وضعیت و مقابله به آسیب‌ها به عنوان مسائل اصلی پذیرفته شد. 

وزیر کشور افزود: ما این مسائل را به عنوان محورهای همکاری‌مان‌ با عزیزان فعال در فضای مجازی قرار می‌دهیم و همچنین بنا شد معاونت اجتماعی و رئیس سازمان امور اجتماعی متولی برگزاری مستمر این قبیل جلسات شوند. 

وی با اشاره به ضرورت حمایت و کمک به فعالان فضای مجازی، اضافه کرد: امیدواریم با انجام اقداماتی بتوانیم از این تکنولوژی و ظرفیت‌های آن در جهت مناسب و موثر استفاده بیشتری داشته باشیم. 

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره لایحه جامعه انتخابات، گفت: وزارت کشور برای تدوین این لایحه اقدامات کارشناسی شده‌ زیادی انجام داد و با مرکز پژوهش‌های مجلس، گروه‌ها و احزاب سیاسی در این زمینه همکاری کردیم و نظرات آنان گرفتیم. 

رحمانی‌ فضلی‌ اضافه کرد: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون دولت است و به نظرم یک جلسه دیگر برای بررسی این لایحه لازم است سپس به صحن دولت می‌رود.