پایگاه تحلیلی خبری «پارس» -  هفته آخر دی بود که نجفی گزارشی از وضعیت 12 ساله شهردای را به اعضای شورای شهر داد. گزارش که چه بگویم. بیشتر شبیه شب نامه ای تخریبی بود که نجفی می خواست بگوید:«قبرستان» تحویل گرفته ایم و از ما انتظاری نداشته باشید.

البته همه می دانستند که دست نجفی خالی است و او نمی تواند مدیریت 12 ساله قالیباف را زیر سوال ببرد. نجفی در سخنان خود مجموعه عملکرد مدیریتی خدمات شهری را سیاه ای دانست که هیچ گونه عملکرد مثبتی در آن وجود ندارد. شهردار تهران در صحن شورای شهر و در گزارش خود ادعا کرده بود که قالیباف در زمان شهردار بودن بخشی از پول های شهرداری تهران را صرف عقد قرارداد با یکی از سازمان‌های تابعه نیروی انتظامی کرده است و از این رهگذر مخارج انتخاباتی خود را تامین کرده است.

روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران بعد از ظهر‌‌ همان روز با ارسال خبری، این تیتر را شیطنت رسانه‌ها برشمرد و به صورت مبهم این ادعای صریح نجفی را رد کرد و با وجود پیگیری  و رایزنی‌های معاونت حقوقی ناجا از ارسال مدارک و مستنداتی که شهردار آن را علام کرده بود سر باز زد.

در پی ادعای نجفی معاونت حقوقی ناجا چنین واکنش نشان داد : انتظار می‌رود شهردار تهران صرف شنیده‌ها و گزارشات تصمیم نگیرد و تا دلیل و مدرک متقنی در دست ندارد، نسبت به اعلام موضوع اقدام ننموده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نیاورد. طبیعی است پلیس تهران تمام تلاش خود را برای انجام ماموریت‌های مشترک با شهرداری تهران به کار می‌بندد و حتما در سایه همفکری و همدلی با یکدیگر می‌توان خدمات بهتر و بیشتری را به شهروندان عزیز ارایه نمود.

تنها همین ادعای نجفی منجر به شکایت ناجا نشده بلکه از سوی دیگر حتی شورای نگهبان اعلام کرد حاضر است موضوعات تخلفات ادعا شده توسط نجفی را درباره عملکرد قالیباف در انتخابات بررسی کند. اما گویا شهردار تهران مدرکی مستند در این موضوع نداشته و ندارد و ادعای هزینه کردن داشته های شهرداری و قرارداد با  نیروی انتظامی نیز دروغ از آب در آمده است.

به نظر می رسد نجفی گزارش سراسر مغرضانه خود درباره عملکرد قالیباف را تنها با سیاسی کاری اعلام کرده و تا به امروز مدارکی درباره ادعای تخلفات قالیباف از سوی ایشان به مراجع ذیصلاح ارائه نشده است، این در حالی است که انتظار این بود شهردار به جای این سیاه نمایی از کارنامه خود در شهرداری سخن می گفت و به مردم توضیح می داد که در مدت گذشته چه کاری برای پایتخت ایران انجام داده است؟

در ادامه روند آنچه بیان شد خبرنگار پارس مطلع شد که این هفته وکیل محمد علی نجفی به دلیل احضاریه ای که دادستانی فرستاده بود به دادگاه رفت. طبق اخبار اختصاصی پارس نجفی صبح شنبه هفته آینده باید خود را به نزد قاضی علیزاده برساند و پاسخ گوی اتهاماتی که به نیروی انتظامی وارد کرده است، باشد.

حال باید دید شهردار اصلاح طلب تهران که این روزها تحت شدیدترین فشارهای رسانه ای از سوی دوستان و نزدیکان هم پایگاه خود است می تواند سندی دال بر  ادعای خود مبنی بر اینکه شهردار پیشین و نیروی انتظامی تخلف کرده به قاضی علیزاده ارائه بدهد یا اینکه مشاورین او با دادن آدرس غلط موجب شدند که قلب شهردار 60 ساله تهران بیشتر از پیش درد بگیرد. افکار عمومی باید منتظر بماند شهردار تهران شنبه در محضر دادگاه چه سندی برای ادعای خود که به نظر بر اساس مشورت های غلط مشاورین و از روی سیاسی کاری بوده است می تواند ارائه دهد؟