معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کیفرخواست مرتبط با پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا نشان می‌دهد که روسیه از هیچ نامزدی در این انتخابات حمایت نکرده است.

راج شاه، معاون سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت اعلام جرم‌های جدید در پرونده تحقیقات روسیه اثبات کرد که روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا تلاشی برای حمایت از هیچیک از نامزدهای انتخاباتی نکرده است. با این حال نظر رابرت مولر، بازپرس ویژه این پرونده در تناقض با اظهارات معاون سخنگوی کاخ سفید است.

در کیفرخواست منتشره از سوی وزارت دادگستری آمریکا در روز جمعه 13 تبعه روسیه و 3 نهاد این کشور متهم به دخالت غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شدند.

 این نهادها متهم هستند که اقداماتی را برای افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات و بی اعتبار کردن هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی انجام داده‌اند.

در متن این کیفرخواست آمده است که اقدامات متهمان شامل حمایت از کمپین انتخاباتی ترامپ و همزمان از اعتبار انداختن کمپین تبلیغاتی رقیب دموکرات وی بوده است. این متهمان برای دستیابی به مقاصد خود در این انتخابات متحمل هزینه‌های مختلفی از جمله صرف هزینه تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا شدند.

معاون سخنگوی کاخ سفید همچنین با انعکاس واکنش ترامپ به اتهامات مطرح شده، گفت این کیفرخواست نشان می‌دهد که هیچ گونه تبانی میان کمپین تبلیغاتی ترامپ و روسیه صورت نگرفته است.

ترامپ بارها اعلام کرده است که میان کمپین انتخابی وی و روسیه هیچ نوع تبانی صورت نگرفته است. تحقیقات درباره احتمال وجود تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه همچنان ادامه دارد.