نتایج نظرسنجی «ماریست کالج» که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، نشان داد که بیشتر آمریکایی ها به «رابرت مولر»، مسئول تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بیش  از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اعتماد دارند. در واقع 55 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که رابرت مولر را باور دارند و فقط 30 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که دونالد ترامپ را قبول دارند.

در این نظرسنجی همچنین بیشتر آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که تحقیقات «رابرت مولر» درباره احتمال ارتباط اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات روس عادلانه است و باید بدون وقفه ادامه یابد. 53 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که تحقیقات رابرت مولر عادلانه است. این درحالی است که فقط 28 درصد اعلام کردند که این تحقیقات علیه تیم ترامپ عادلانه نیست.

با وجود حملات دونالد ترامپ و جمهوری خواهان در چند هفته گذشته به سازمان اف بی آی درباره کنترل روند تحقیقات روسیه و سرور ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، به نظر می رسد که بیشتر آمریکایی ها همچنان نظر مثبتی درباره این تحقیقات و سازمان اف بی آی دارند. در کل 65 درصد آمریکایی ها نظری مثبت درباره اف بی آی دارند و فقط 28 درصد آنها نظرشان منفی است.

بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که اف بی آی فقط مشغول انجام وظیفه است. این درحالی است که 23 درصد اعلام کردند که این سازمان موضعی علیه دونالد ترامپ در پیش گرفته است.

نظرسنجی ماریست روی 1012 شرکت کننده بالغ بین 5 تا 7 فوریه انجام شد.