پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با وجود ادعاهای بسیار جماعت همیشه مدعی اصلاح‌طلب در استفاده از ظرفیت جوانان در اداره شهر،  انتصاب محمدعلی نجفی شهردار 66 ساله تهران  بر مسند شهرداری تهران امیدها را برای توجه به جوانگرایی در ساختمان بهشت منتفی کرد، امری که به نظر می‌رسد خود اصلاح‌طلبان هم به این نتیجه رسیده‌اند و صدای انتقادات از بی‌عملی شهردار تهران تا انتصاب پیرمردها در شهرداری بلند شده است.

هرچند اصلاح‌طلبان در ابتدا تلاش داشتند حفظ ظاهر کرده و انتقادات به عملکرد شهرداری که خودشان انتخاب کردند، تابلو نشود اما در شرایط فعلی و تنها پس از گذشت 140 روز شورای پنجمی‌هایی که خودشان نجفی را انتخاب کردند، به دلیل اینکه نجفی آنان را در  انتصابات و تصمیماتش دخیل نمی‌کند؛ عملکرد آقای شهردار را زیر تیغ نقد برده و گویی انگار نه انگار که روی کار آمدن نجفی دسته گلی است که خود آنان به آب داده‌اند.

برای مثال یکی از اعضای شورای شهر که بنای انتقاد را نسبت به حضور چندشغله‌ها در شهرداری آغاز کرد، محمد علیخانی بود که عدم التزام شهردار به قانون را متذکر شد و نسبت به حضور بازنشستگان در شهرداری تهران معترض شد.

این اعتراض در حالی صورت گرفته است که در آن زمان سه نفر از چهار معاون معرفی شده شهردار تهران بازنشسته بوده و حتی اکنون هم که صالحی امیری به سمت معاونت فرهنگی شهرداری تهران مشغول شده است،  در کنار معاونت شهرداری در سمت‌های دیگر اشتغال دارد که خبرهای ضد و نقیضی درباره ماندن یا رفتن وی مطرح است و هرچند شورای شهر با ماندن وی به صورت همزمان با مشاغل دیگر موافق نیست و در قحط الرجالی که اصلاح‌طلبان به آن اعتقاد دارند گویا جایگزینی برای وی ندارند.

شهردار تهران در هفته گذشته گزارشی را از عملکرد 140 روزه خو د ارائه داد که سیاه‌نمایی نجفی درباره وضعیت تهران و انتقادات بسیاری را متوجه شهردار سابق تهران کرد.

محمد سالاری یکی از اعضای شورای شهر فعلی تهران که در گذشته نیز در شورای شهر حضور داشته است، پس از استماع گزارش آقای شهردار با انتقاد از این همه سیاه‌نمایی و با بیان اینکه ما بجز موفقیت هیچ پیام دیگری را نمی توانیم به شهروندان تهرانی بدهیم، از نجفی  درخواست کرد تا در گزارش خود به جای انتقاد از شهردار سابق تهران و سیاه‌نمایی در این زمینه بگوید که وی چه کاری میخواهد انجام دهد.

هرچند پس از بی‌عملی شهردار تهران و گزارشی که هیچ حرفی از اقدامات وی در این چند ماه در آن گفته نشده بود انتقادات به شهردار اصلاح‌طلبان بالا گرفت و جامانده از شورای شهر پنجم هم که پیش از هم انتقادات بسیاری را به عملکرد شورای شهر و شهرداری جدید مطرح کرده بودند هم گزارش نجفی  را  زیرسوال بردند.

در همین راستا محمد حکیمی پور که سابقه طولانی را در ساختمان بهشت دارد، سابقه نجفی را در سومین دوره شورای شهر تهران نقد کرد و وی را مسئول ورود ابتدایی قالیباف به ساختمان بهشت دانست.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به 6 سال عضویت محمدعلی نجفی در شورای شهر، گفته است: همین آقای نجفی باعث شد که آقای قالیباف شهردار شود. اگر رای 3 عضو اصلاح طلب شورای سوم شهر تهران به آقای قالیباف داده نمی شد ایشان نمی‌توانست شهردار شود.

وی از سویی گزارش نجفی درباره اقدامات شهرداری درباره تهران را مورد نقد قرارداد و خاطرنشان کرده است: اصلاح طلبان خود داوطلب اداره شهر شدند و مردم نیز اداره شهر را به آن ها سپردند. اینکه برگردیم و بعد از 100 روز فقط بگوییم در گذشته چه اتفاقی افتاده، رفتار درستی نیست.

عضو شورای شهر چهارم با بیان اینکه گزارش نجفی نقطه قوتی برای شورا و مدیریت شهری نیست، تصریح کرد: بهتر بود آقای نجفی در گزارش خود می‌گفت در 100 روز اول کاری خود طبق برنامه ای که اصلاح طلبان در انتخابات شوراها به مردم داده بودند و لیست هم به صورت کامل رای آورد، چه بخشی از برنامه ها را اجرا کرده اند.

در کنار اختلافات شورای شهری‌های و شهرداری‌چی‌‌ها، هرچند مطالبات مردم تهران فراموش شده است، اما به نظر می‌رسد صبر اصلاح‌طلبان برای تحولی که مدنظر آنان در شهرداری بود در حال اتمام است و عملا نجفی، شهردار پرحاشیه تهران نتوانسته است خواسته‌های اصلاح‌طلبان را برآورده کند.