امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه من با اصل گفت و گوی سیاسی موافق هستم و تصور می‌کنم که می تواند در فضای سیاسی کشور موثر باشد، گفت: « سوال اینجاست که کدام اصلاح طلبان قرار است طرف گفت وگو باشند. باید اول مشخص شود که منظور از اصلاح طلبان همان پایه گذاران فتنه و کسانی هستند که در سال 88 مملکت را به آنجا رساندند یا خیر».

وی با تاکید بر اینکه «گفت و گو در مورد اصول معنا ندارد» گفت: «خوب است که از دشمنان خود یک نکته را بیاموزیم. آن ها به هیچ وجه حاضر نیستند که در مورد اصول خود با ما گفت وگو کنند و فقط ادبیات خود را تغییر می دهند. در سیاست داخلی نیز باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم و بدانیم که اصول قابل مذاکره نیست. تنها می توان در مورد فرعیات به گفت و گو نشست و امیدوار بود که این گفت و گو ها به افزایش آرامش سیاسی کشور بیانجامد».

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «اگرچه با وجود تضارب آرا در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... مخالف نیستم و اعتقاد دارم که تک صدایی بودن جامعه نتیجه خوبی ندارد، گمان می کنم که گفت وگو در مورد مسایل فرعی مورد اختلاف می تواند به برچیده شدن کشمکش ها و بداخلاقی های سیاسی منجر شود. تغییر ادبیات حاکم نیز یکی دیگر از آثار مثبت گفت وگوهای سیاسی است».

وی در مورد این نظر محبیان که گفت وگو میان سران اصلاح طلب و اصولگرا به درد فضای دوقطبی دهه قبل می خورد، گفت: «من شخصا اعتقاد داردم که گفت وگو پیرامون مسایل فرعی میان گروه هایی که وجاهت قانونی دارند می تواند اثر گذار باشد. این حرکت جدید حتی می تواند موجب شکل گیری یک گفتمان جدید فی مابین گروه های سیاسی موجود شود لذا نباید عقب گرد داشته باشیم یا در زمان متوقف شویم. این منطقی نیست که گفت وگو را به خاطر تغییر شرایط رد کنیم».