محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه امروز کشور عراق از مشکلات عبور کرده و امسال در فضای امن‌تری هم میهمانان ما برای پیاده روی اربعین در آن کشور حضور خواهند داشت، اظهار داشت: امیدواریم مشکلات مختصر باقی مانده حل و بساط خونریزی ها در یمن و بحرین و سایر کشورها هم برچیده شود.

وی با اشاره به روز 13آبان با بیان اینکه برخی تصور می کردند شاید زمانی مشکلاتمان با آمریکا حل شود، تصریح کرد: روز به روز دیوار بی اعتمادی بلند و خصومت با ایران بیشتر می شود و عده ای با بحث مسئله تغییر در ایران پیشنهاد مذاکره هم می دهند.

وی ادامه داد: پیش بینی می کردیم که امریکایی ها به عهد خود وفادار نخواهند ماند و اکنون نیز مسخره است که هنوز مرکب قرارداد قبلی خشک نشده بحث از مذاکره می کنند.

دبیر کل جام تاکید کرد: ترامپ نه جای خود را در آمریکا و نه جای امریکا در دنیا را پیدا نکرده و به دنبال احیای اقتدارهای قرون وسطایی است.

باهنر در پاسخ به سوالی پیرامون انتخابات 96 با بیان اینکه نباید انتخابات را کش بدهیم چون ذات انتخابات رقابت است گفت: جبهه مردمی تجربه جدیدی بود. ما چون دو یا سه حزب فراگیر قدرتمند در کشور نداریم رقابت ها بین جناح ها شکل می گیرد و چون محدوده جناح ها شناور است وقت وسیعی برای وحدت درون جناحی آنها صرف می شود و همین باعث می شود موقع رقابت انرژی و سرمایه کافی برای رقابت بهتر نباشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه های آتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جمنا بین اصولگرایان شکل گرفت و من قبول ندارم جمنا شکست خود چون باید روندها را ببینیم. کما اینکه اصولگرایان در سال 96دوسه گام جلو بودند و توانست رای متراکم 40درصدی را برای کاندیدای خود جذب کند که باید سعی کرد این چهل درصد در دوره بعدی از 50درصد عبور کند.

وی با بیان اینکه جمنا تلاش کرد تصمیم گیری ها از بالا به پایین نباشد ولی چون وقت کم بود برخی از تشکل ها دلخوری هایی پیدا کردند, تصریح کرد: علی رغم این خرده نقدها نتیجه روبه جلو و مثبت بود و باید مشکلات جمنا کمتر شود و گفتمان و ساختار اصلاح شود کما اینکه جبهه مردمی وظیفه خود را تجمیع سرمایه های سیاسی و اجتماعی اصولگرایان می داند.

باهنر در پاسخ به سوالی پیرامون مباحث مطرح شده در شورای مشورتی جمنا و برنامه اش برای انتخابات آتی گفت: اصلاح خرده گفتمان های جریان انقلابی‌ و چاره اندیشی برای برنامه های بعدی در دستور کار این شورا است ولی هنوز درمورد انتخابات آتی به نتیجه نرسیده ایم.

باهنر ادامه داد: از من هم برای حضور در این جلسات دعوت می شود ولی برخی از جلسات را نمی توانم شرکت کنم.

دبیرکل جام پیرامون دیدار جامعه روحانیت مبارز با روحانی با بیان اینکه روحانی قبول کرده در جلسات جامعه روحانیت باشد مشروط بر اینکه این جلسات در دفتر رییس جمهور برگزار شود، گفت: خاستگاه و مواضع روحانی اصولگرایی است ولی این فاصله ها بصورت سینوسی کم و زیاد می شود و جریانات سیاسی تا حزب نشوند این قبض و بست ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مواضع جامعه روحانیت امروز به روحانی نزدیک شده است و من برخلاف اینکه برخی اصلاح‌طلبان از روحانی در دولت جدید انتظاراتی داشتند می‌گویم روحانی از اول هم اصولگرا بوده است.

باهنر در پاسخ به سوالی درمورد «سپنتا نیکنام» گفت: فقهای شورای نگهبان به تکلیف شرعی خود عمل کرده و تصمیم خود را اعلام کردند و من گله دارم از عده ای که سابقه حضور و فعالیت در نهادهای حکومتی دارند و با اطلاع از قوانین شورای نگهبان، فرصتی برای حمله به شورای نگهبان پیدا کردند.

وی افزود: اینکه نظر شورای نگهبان درمورد انتخابات شوراها نافذ است یا خیر بحث دیگری است. قانون انتخابات شوراها به تایید شورای نگهبان رسیده و شورای نگهبان غیر از تایید قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه‌ای اجرایی نسبت به شورای شهر ندارد ولی در این میان دو حالت وجود دارد. اول اینکه بخواهند تبصره ای از قانون انتخابات را لغو کنند که من چنین چیز ندیده ام. اگر رسما اعلام کند فلان بند قانون شوراها بر اساس حقوقی و شرعی باطل است باید به مجلس ابلاغ کند و در صورتی که اختلاف نظر حقوقی بین شورای نگهبان و مجلس در این زمینه به وجود بیاید و مجلس نظر شورای نگهبان را نپذیرد آن موقع می‌توان موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داد.

باهنر با اشاره به نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ارجاع موضوع سپنتا نیکنام به مجمع گفت: آقای رضایی در موضوعی که مطرح کرده شاید نظرش این بوده که رهبری این مسئله را به عنوان معضل بدانند.

باهنر درمورد انتصاب حسین فدایی به ریاست دفتر بازرسی رهبری و استعفای ناطق نوری گفت: هم خصوصی و هم از طریق رسانه ها از ناطق درخواست کردم که به فضای سیاسی برگردد و جناح ها هر مقدار لایق باشند از ای

شان بهره مند شوند ولی ایشان می گوید اکنون احساس وظیفه شرعی برای ورود به فضای سیاسی نمی کنم.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: الان هم درخواست داریم ایشان احساس تکلیف شرعی بکنند و ما نیز از ایشان استقبال می کنیم و برخلاف برخی که می گویند ناطق نوری به شرطی باید وارد صحنه سیاسی شود که در خاستگاه اصولگرایی فعالیت کند، من شرطی برایش نمی گذارم.

وی پیرامون دلیل استعفای ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر رهبری افزود: شاید دلیل استعفای ایشان از مسئولیت این است که ایشان احساس کرده اند مواضع سیاسی شان در حمایت از آقای روحانی با مسولیت شان منافات دارد.