علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی  درباره انتقادات اخیر به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و مدیریت عارف بر این شورا، گفت: ما باید از چند جنبه این موضوع را بررسی کنیم. یک جنبه علت پیدایش این شوراست. علت پیدایش این شورا، مهیا نبودن زمینه کارکرد حزبی در انتخابات است. اصولاً بارها گفته شده که ابزار دموکراسی انتخابات است و ابزار انتخابات، تشکل‌های سیاسی است. 

وی افزود: کیفیت احزاب و کار حزبی در هر کشوری وسیله سنجش و عیار جمهوریت آن نظام است. در شرایط فعلی بیش از 200 حزب در کشور داریم، اما هنوز از این مرحله که به دو سه حزب فراگیر برسیم، عبور نکردیم و در حال در جا زدن هستیم.

نمازی با بیان اینکه کارکرد حزبی تاکنون خوب نبوده و احزاب متعدد و غیرفراگیر هستند، اظهار داشت: رئیس دولت اصلاحات شورایی تشکیل داد به نام شورای سیاست‌گذاری و به نظرم تشکیل این شورا یک امر طبیعی بود، چرا که اصلاح‌طلب‌ها قصد داشتند در انتخابات حضور پیدا کنند و  عرصه را ترک نکنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه ساختار شورای سیاست‌گذاری دو بخش دارد، گفت: قسمت حقوقی نمایندگان تشکل‌های اصلاح‌طلب هستند و هر حزب نمایندگانی برای عضویت در شورا معرفی کرد. ایرادی که وجود دارد این است که این احزاب هم‌ وزن نیستند. برای مثال کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت احزاب بزرگی هستند، اما برخی احزاب خانوادگی هستند، ولی به هر حال تصمیم بر این بود احزاب «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» نماینده معرفی کند.

وی افزود: یک قسمت دیگر چهره‌های حقیقی هستند که خود رئیس دولت اصلاحات به این جمع‌بندی رسید، این افراد باشند. افرادی که با شورا مخالفت می‌کنند تشکل‌های بزرگی نیستند و شعارشان در مخالفت با این شورا نیز درست نیست. آنها می‌گویند ساختار شورا متعلق به احزاب باشد و چهره‌های حقیقی در آن عضو نباشند. چهره‌های حقیقی افرادی نخبه، زجر کشیده و واردی هستند و اگر قرار باشد شورای سیاست‌گذاری مانند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تنها شامل احزاب باشد، نمی‌تواند پاسخگوی اصلاح‌طلبان باشد.

نمازی با اشاره به دستاوردهای شورای سیاست‌گذاری گفت: دستاوردهای شورا در انتخابات مجلس بسیار خوب بود و لیست کامل تهران رای آورد و در برخی استان‌ها هم موفق بود و این ترکیب نمایندگان مجلس فعلی با دوره قابل مقایسه نیست. اگر دستاورد مجلس خوب نبود شورای سیاست‌گذاری ادامه پیدا نمی‌کرد. در انتخابات شوراها نیز لیست امید کاملا پیروز شد، اما مسلما عده‌ای که در لیست قرار نمی‌گیرند، ناراحت می‌شوند. اعضای فعلی شورا توقع داشتند دوباره در لیست باشند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دستاورد شورا هم در انتخابات مجلس و خبرگان و هم شوراها و ریاست‌جمهوری دستاورد عالی بود، اظهار داشت: من معتقد نیستم حتماً شورا ادامه پیدا کند، بلکه شورای سیاست‌گذاری خلا نبود حزب قوی را پر می‌کند. در این دو سال که تا انتخابات مجلس فرصت باقی است اگر احزاب توانستند بنیان‌های لازم را تقویت کنند طبیعتا شورا نیازی به خودش نمی‌بیند، اما  اگر  احزاب نتوانند ظرفیت لازم را ایجاد کنند باز این شوراست که به کار خودش ادامه می‌دهد.