حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه و سالگرد ۷ تیر اعلام کرد: هیچ‌جا ادعای دانشمندی و اندیشمندی از دکتر بهشتی نمی‌بینید. ایشان می‌گفت فلسفه را خوانده بودم اما وقتی با مرحوم علامه طباطبایی روبرو شدم، فهمیدم که چیزی نمی‌دانم. آیت‌الله بهشتی با فلسفه غرب و فلسفه هگل آشنایی داشت.

او گفت: آیت‌الله بهشتی به آقای قرائتی گفته بود من هزینه زندگی شما را تامین می‌کنم اما شما به هیچ اداره‌ای نرفته و این تخته سیاه را‌‌ رها نکنید. آقای بهشتی نخبه‌گزینی می‌کرد و برای این افراد کلاس می‌گذاشت و حتی بعضاً می‌گفت شما دروس حوزوی بخوانید، اما معمم نشوید. ممکن است دنیا علیه این لباس قیام کند و این لباس را در چشم دنیا ناراست جلوه دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز متعجم برخی مسئولان تحمل ندارند. منتظرند کسی چیزی بگوید که زود اقدام کنند، پاسخ دهند و حذف کنند. این رفتار درستی نیست. آیت‌الله بهشتی همه مخالفان خود را تحمل می‌کرد و در برابر آن همه تهمت و جوسازی سنگینی که علیه‌اش به‌وجود آورده بودند، برای دفاع از خود لب نمی‌گشود و این مسئله عظمت و تعبد او را نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: آیت‌الله بهشتی هرگز به خود اجازه نداد، وقتی امام (ره) جر و بحث را نهی کرده بود، حتی در مقابل بنی‌صدر از خود دفاع کند.

او گفت: آیت‌الله بهشتی گوهر‌شناس بود. یکی از حقوق‌دان‌های مشهور که آثاری برجسته دارد، قصد داشت به انگلستان برود، آیت‌الله بهشتی گفتند اینجا بمان و به مملکتت خدمت کن. آن فرد حقوقدان گفت فرزندانی دارم که باید تحصیل کنند و نمی‌توانم خرج تحصیلشان را تامین کنم اما آیت‌الله بهشتی گفتند که ما هزینه تحصیل فرزندانتان را هم می‌دهیم. ببینید چه گوهری را از ما گرفتند.

او با اشاره به هفته قوه‌قضاییه به مطالبات مقام معظم رهبری از این دستگاه اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی یک دستگاه احیای کننده حقوق عامه، کم کردن تجاوزهای متجاوزین و کاهش مشکلات اجتماعی است. قوه قضاییه در همه‌جا بر اساس قدرتی که از قانون اساسی می‌گیرد، دستش باز است. چتر نظارتی قوه قضایی باید همه‌جا باید احساس شود و پیش‌گیری کند، نه این‌که پس از بروز جرم از پرونده‌های اختلاس چندهزار میلیونی صحبت کنند. دیوان عدالت اداری باید نسبت به اجحافی که به کارمندان دولت از طریق دولت می‌شود، اقدام کنند.

صدیقی با تاکید بر این‌که فردی عالم و حوزه‌دیده در راس قوه قضاییه حضور دارد، گفت: توقع این است که نسبت به اموری که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند، مثل بحث بورسیه‌ها که برخی مظلوم بودند و بار‌ها نزد ما هم آمدند اما صدایشان شنیده نشد، توجه بیشتری صورت گیرد.