محمدرضا باهنر در نشست کمیته احزاب و تشکل های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: دولت کنونی افراد استراتژیست خوبی دارد اما دولتی خسته است که حال تصمیم گیری و دویدن دنبال کار را ندارند.
 
باهنر گفت:  تا امروز جمع بندی این است که باید هر دو کاندیدا جبهه مردمی در صحنه بمانند البته شاید آقای میرسلیم هم بماند اطمینان میدهم که این مسئله کاملا تحت مدیریت است و هیچ اختلافی میان سه کاندیدای اصولگرا وجود ندارد.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: بداخلاقی در مناظره ها قلب علاقمندان به انقلاب را جریحه دار کرد آقایان نتوانستند کاپ را برای خود نگه دارند البته حجت الاسلام رئیسی در مجموع خودش را کنترل کرد و تلاش خوبی کرد علی رغم اینکه هجمه هایی علیه وی بکار برده شد.
 
باهنر اظهار داشت: در گذشته فکر می‌کردیم که باید در کشور سیاستی رقابتی و اخلاقی حاکم شود که بتوانیم الگوی سایر ملت‌ها باشیم و امروز این مسئله در بسیاری از محورها صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: هدایت‌های مقام معظم رهبری همچون چراغی پیشروی ما قرار دارد که در بسیاری از گردنه‌ها کشتی طوفان‌زده و مورد هجمه شرق و غرب را به سلامتی نجات دادند و جلو برده‌اند و روز به روز هم به اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده شده است.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: در کنش‌ها  و جریانات سیاسی افت و خیزهایی داشته‌ایم و باید بیشتر مراقبت کنیم که این کنش‌ها مسیر حرکت‌مان را مخدوش نکنند.
 
وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب بر مبنای چهار اصل مهم یعنی اسلام، قانون اساسی،‌ خط امام و محوریت تبعیت از رهبری شکل گرفته است این جبهه حزب نیست اما قرار است احزاب در آن رشد کنند.
 
باهنر به مناظرات انتخاباتی اشاره کرد و در این مورد گفت:‌ بنده از پاسخ‌های دولت یازدهم در مناظرات قانع نشدم استدلال‌‌شان و در بعضی موارد اشکال بسیاری داشت، یکی از مسائلی که گفته شد کنترل تورم بود.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه حکومت‌ها اساساً بر روی شاخصه‌هایی همچون سطح عمومی قیمت‌ها، رشد اقتصادی، ضریب اشتغال و مسئله توسعه انسانی حساسیت دارند، ادامه داد: امنیت یکی از موارد مهم و حیاتی برای زندگی انسان است اگر امنیت نباشد هیچ چیز دیگری معنا پیدا نمی‌کند.
 
وی افزود: امروز در جامعه ایرانی اگر از صد نفر سوال کنید که نیاز امروزتان چیست،‌ شاید پنج نفر از آنان امنیت را به عنوان پاسخ مطرح نکنند چرا که امروز در کشور امنیت وجود دارد.
 
باهنر تأکید کرد: مرکز امنیت و بانی آن در کشور کیست؟ آیا مذاکرات، ۱+۵ و برجام است؟ یا اینکه برجام و همه مذاکرات در سایه امنیتی به وجود آمده که عده‌ای آن را برقرار کرده‌اند احدی در کشور تردید ندارد که بانی، موسس و مدیریت امنیت کشور بر عهده ولی فقیه است.
 
وی ادامه داد: دولتی‌ها می‌گویند ما تورم را کنترل کردیم و در این مورد هم عدد و ارقامی بیان می‌کنند، عددهایشان شاید درست باشد اما کنترل تورم چه آ‌ثار جانبی‌ای با خودش داشته است؟ 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هنگامی انسان به پزشک مراجعه می‌کند ممکن است به بیمار دارویی داده شود که معده دردش را خوب کند اما در کنار آرام گرفتن معده مشکلات قلبی برای فرد بیمار ایجاد شود؛ دارو باید اطمینان بخش باشد و حداکثر بهره وری و تأثیر را در بهبود مرض داشته باشد.
 
باهنر ادامه داد: زمانی به آقای نوبخت گفتم من طرحی دارم که بر اساس آن شما تورم را صفر می‌کنید، گفتم باید برای اجرای این طرح همه کشور را به بهشت زهرا تبدیل کنید آن زمان تورم صفر می‌شود چرا که فرد مرده به غذا و آب و گردش مالی و تفریح نیازی ندارد و فقط یک مشت خاک لازمش می‌شود.
 
وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در زمینه افزایش نقدینگی کشور اظهار داشت: طی چهار سال این دولت نقدینگی کشور ۲.۵ برابر شده است؛ دولتی‌ها می‌گویند هشت درصد رشد اقتصادی داشتیم از این واضح‌تر و روشن‌تر نمی‌شود به آمار دروغ گفت.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ۷ درصد از ۸ درصد رشد اقتصادی مربوط به فروش نفت است و خوب بود اگر آقایان دولتی این مسئله را در کنار آمار رشد اقتصادی اعلام می‌کردند.
 
باهنر تأکید کرد: برجام کارهایی برای کشور انجام داده اما تمام ظرفیت دیپلماسی کشور را در برجام خلاصه کرده‌اند باید امروز دیپلماسی ما دیپلماسی اقتصادی باشد و وزارت خارجه‌مان باید وزارت بازرگانی و خارجه باشد.
 
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نفت و میعانات گازی کشور ۷۵۰ میلیارد بشکه است، ادامه داد: درصد متوسط استصحال ما ۲۷ درصد است در حالی که دنیا امروز به سمت استصحال ۶۰ درصدی پیش می‌رود.
 
وی تصریح کرد: آقایان بگویند که در طول این چهار سال درصد استصحال را چقدر افزایش داده‌اند اگر طی این چهار سال حتی یک درصد هم استصحال نفتی را افزایش می‌دادند از کل درآمد ارزی کشور ظرف این چهار سال بیشتر می‌شد.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بسیاری از شرکت‌ها هستند که تمایل دارند بیایند بر روی میادین نفتی ما کار کنند و درصد استصحال را بالا ببرند و برای این کار هم نیازی به دم کدخدا دیدن نیست.
 
باهنر ادامه داد: دولت دائما می‌گوید نمی‌شود، نمی‌توانیم، نمی‌گذارند این دولت افراد استراتژیک خوبی دارد اما خسته به نظر می‌رسد و حال تصمیم گیری و دویدن دنبال کارها را ندارد.
 
وی تأکید کرد: بحران‌هایی در زمینه طبیعی، آلودگی هوا، آب و انرژی به سراغ ما می‌آید در میان ۲۰۰ کشور دنیا ما از لحاظ شدت مصرف انرژی در رتبه اول تا پنجم قرار داریم.
 
باهنر در ادامه پیرامون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره میان نامزدها و طرفدارانشان اختلافی وجود ندارد و اگر تاکنون هم تاکنون کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی نشده بر اساس تصمیم جمعی بوده است.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما همین چند روز پیش هم می‌توانستیم کاندیدای نهایی را معرفی کنیم و بگوییم که کدام کاندیدا اصلی و کدام یک پوششی است اما قرار شد تا نامزدهای منتسب به جمنا و حتی آقای میرسلیم با همه امکانات تشکیلاتی و قدرت نفوذ کلامشان از ظرفیت‌ها استفاده و  آرا را اضافه کنند.
 
باهنر اظهار داشت: اگر جبهه مردمی به این جمع بندی برسد که یکی از کاندیداها بماند و دو نفر دیگر کنار بروند این امکانات فراهم است اما هنوز در مدیریت جمعی تردیدی در این زمینه وجود دارد که آیا کاندیداها کنار بروند یا نروند؟
 
وی ادامه داد: چندین نظرسنجی داریم که معدل آ‌نان قابل تکیه است امروز مجموع آرای قالیباف و رئیسی از مجموع آرای جهانگیری و روحانی بالاتر است و تا امروز انتخابات را مرحله دومی می‌بینیم.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در این دوره بحث کیفی نداریم بلکه هرکدام از کاندیداها اقبال مردمی را داشته باشند و بتوانند دولت دوازدهم را تشکیل بدهند حمایتشان می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: احتمال اینکه روحانی در مرحله اول رئیس جمهور شود بسیار ضعیف است اما منتفی نیست چنانچه وی در نظرسنجی‌ها در میزان آرای منفی در رتبه اول قرار دارد.
 
باهنر با بیان اینکه استقبال مردمی از حجت الاسلام رئیسی در سفرهای استانی بسیار چشمگیر است، اظهار داشت: بعضی سفرهای روحانی هم شلوغ می‌شود این مسئله در حالی‌است که وی دولت مستقر است و در برخی جاها هم دانش آموزان و کارمندان را تعطیل می‌کنند و به استقبال می‌آورند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز رئیس جمهور می‌گویند می‌خواهم طرح‌هایی را افتتاح کنم ما هم از این مسئله ناراحت نیستیم اما می‌شد تمامی این طرح‌ها را به صورت مجازی افتتاح کرد چنانچه برخی پروازهایی که برای افتتاح طرح‌ها انجام می‌دهند بیش از یک میلیارد هم هزینه دارد و جلسات انتخاباتی هم برگزار می‌کنند.
 
در پایان این نشست باهنر آمادگی خود را برای برگزاری مناظره با اعضای دولت اعلام کرد.