محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر  امروز در نشست کمیته احزاب و کمیته های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تصور می کردیم انشاالله بر کشور ما یک اخلاق و اصولی حاکم می شود که می توانیم الگوی سایر کشورها باشیم؛ با وحدتی که وجود داشته در بسیاری از امور البته توانستیم بسیاری از این منازل را طی کنیم. اما با نگاه  به پشت سر و راستی آزمایی قدم هایی که برداشتیم باید خود و حزبمان را رسد کنیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: هدایت های مقام معظم رهبری این کشتی طوفان زده و مورد هجمه شرق و غرب را جلو برده و روز به روز اقتدار نظام جمهوری اسلامی را افزایش داده است.

باهنر با بیان اینکه باید مراقب باشیم برخی کشش های نفسانی حرکت ما را تحت تاثیر قرار دهد ادامه داد: غربی ها هم اشکالات زیادی بر دموکراسی وارد کردند اما برای اینکه مردم حاکم باشند و سرنوشت خود را در اختیار بگیرند فضاهای باز به وجود می اید. وقتی مناظره ها را نگاه می کنیم علی رقم اینکه شورای نگهبان تلاش کرده کسانی انتخاب شوند که صلاحیت های عمومی را داشته باشند اما باز می بینیم هوای نفس برخی از اعتقاد آنها قوی تر است و لگام در دست هواهای نفسانی گرفتار می شود.

وی گفت: متاسفانه ما هنوز چند حزب ضابطه مند در کشور نداریم و این از اشکالات کشور ماست. معتقدم ما در نظام مردم سالار دینی اگر نتوانیم تا چند سال آینده چند حزب برنامه دار ایجاد کرده و از آن حفاظت کنیم باید بر آینده نظام نگران باشیم که یا جمهوریت و یا اسلامیت این نظام خراطی شود.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: هنوز در کنش های سیاسی ما لنگ هایی وجود دارد به همین خاطر اسم و جریان ها را عوض می کنیم. شامه ما اینگونه برداشت کرده که رهبری هم به این معنا به تقسیم بندی های سیاسی اعتقاد ندارند.

باهنر افزود: در چنین فضایی جبهه مردمی بر مبنای اسلام، قانون اساسی، خط امام و محوریت ولایت فقیه ای ایجاد شد.

وی گفت: قلب بسیاری از علاقمندان به انقلاب با بداخلاقی های مناظره ها جریحه دار شد؛ خوب بود به آقایانی که می خواستند مناظره کننده دستگاه دروغ سنجی نصب می شد. اینها در بسیاری موارد نتوانستند کاپ اخلاق را حفظ کنند، البته برخی مانند آقای رئیسی تلاش، زیادی کرد و پا از چارچوب ها فراتر نگذاشت.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: پاسخ های دولت یازدهم چیزی نبود که قانع شوم، اشکال آنجایی است که دولتی ها به عنوان قانون و قدرت از آن یاد کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که دولتی ها بر آن تاکید دارند کنترل تورم است، گفت: امروز شاید حتی 5 نفر هم اولویت اول خود را مسئله امنیت اعلام نکنند چون در کشور ناامنی ندیدند. اما اگر امنیت نباشد حتی انسان مالکیت بر جان و مال خود ندارد.

رئیسی افزود: باید دید مرکز این امنیت کجاست آیا برجام و مذاکرات است یا اینکه محور و مدیریت این امنیت بر عهده ولی فقیه است که در سایه این امنیت خیلی کارها می توانیم انجام دهیم. ضد انقلاب هم این مسئله را قبول دارند.

باهنر با اشاره به اینکه دولت تورم را کنترل کرده است، گفت: باید دید آثار جنبی این اقدام چیست. اگر گردش مالی نباشد معلوم است که تورم صفر می شود اما نقدینگی در کشور در ظرف 4 سال گذشته دو و نیم برابر شده است. 8 درصد رشد اقتصادی که اعلام می کنند نشان می دهد که از ایم روشن تر نمی شود به مردم دروغ گفت.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: این تصمیم از اول اشتباه بود که در رکود تورمی، تورم را تک رقمی کنیم. در مسئله برجام اینکه تمام ظرفیت دیپلماسی کشور صرف برجام شود پس تکلیف بقیه کشورها چیست. دیپلماسی ما باید دیپلماسی اقتصادی باشد سفیر ما با دوستانش می رود و در طول مدت فعالیت خود حتی یک قرار داد اقتصادی منعقد نمی کند. یکی از کاندیداها گفت اصلا باید وزارت خارجه ما به وزارت بازرگانی و خارجه تبدیل شود.    

وی گفت: دولت آدم های خوبی دارد اما خسته است و حال دویدن دنبال کار را ندارند. انشاالله با تصمیمی که مردم در جمعه این هفته می گیرند تغییرات جدی را شاهد باشیم. چرا که بحران های بسیاری از جمله بحران اشتغال، اقتصادی، محیط زیست، شدت مصرف انرژی درحال سرازیر شدن به سمت ماست.