پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «ستاد انتخاباتی روحانی در سه سطح» تشکیل می‌شود و این خبری درباره آغاز فعالیت زودهنگام انتخاباتی رییس دولت یازدهم است.

محمد علی نجفی در چند روز آینده به طور رسمی استعفا خواهد داد تا به عنوان مسوول اتاق فکر ستاد تدبیر و امید به صورت جدی‌تر به کار خود ادامه دهد. یکی از وظایف مهم نجفی تعیین گفتمان و سیاست‌های کلان برای انتخابات پیش‌رو در نظر گرفته شده است. همچنین محمد شریعتمداری تا قبل از به پایان رسیدن سال 95 به صورت رسمی استعفا خواهد داد تا مسوولیت ریاست ستاد مرکزی را بر عهده بگیرد.

ستاد انتخابات در این زمینه خبر داده است: ستاد روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری در سه سطح تشکیل می‌شود؛ سطح اول تحت ریاست محمدعلی نجفی است. وظیفه تشکیلات زیر نظر نجفی، تنظیم برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و به نوعی یک اتاق فکر تمام عیار است. سطح دوم، ستاد مرکزی است که ریاست آن برعهده محمد شریعتمداری است و سطح سوم نیز اقشار، گروه‌ها و احزاب مختلف است که نمایندگانشان را به ستاد مرکزی معرفی می‌کنند.

مرتضی بانک، معاون نهاد ریاست جمهوری، رئیس ستاد شهرستان‌های روحانی است و قرار است آقایان نجفی و شریعتمداری و برخی دیگر از اعضای دولتی ستاد، به منظور فعالیت و راه اندازی ستادها، استعفا دهند.

19 بهمن ماه بود که رسانه‌های اصلاح طلب خبر کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات 96  را منتشر کردند اما در کنار خبر کاندیداتوری شیخ اعتدال، به حضور کاندیدای پوششی هم پرداختند و حتی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان ضربه گیران حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یاد کردند.

این خبرها تأییدیه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت را هم به دنبال داشت که در جمع خبرنگاران گفت: «از هیچ نهادی فشاری به روحانی برای کناره گیری از انتخابات وارد نشده است» و اینکه «رئیس‌جمهور آدم با درایت، فهیم و زیرکی برای خدمت به مردم هستند و آدم چنین ظرفیتی داشته باشد و از آن استفاده نکند؟» او همچنین تأکید کرده بود: «اگر هر یک از اعضای کابینه بخواهند فعالیت انتخاباتی داشته باشند، استعفا خواهند داد.»

اما اصلاح طلبان هنوز در دوراهی تردید هستند. آن‌ها بر ضعف‌های روحانی اذعان دارند و عملکرد وی در عرصه اقتصادی را ناکارآمد می‌دانند و حتی برخی از آ نها به شکست برجام هم اعتراف کرده‌اند، به همین دلیل است که هنوز همه اصلاح طلبان موضع حمایت همه جانبه از روحانی را در دستور کار قرار نداده‌اند و تجربه سه سال گذشته نیز برای آنها مطلوب نبوده است.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ضمن تأیید خبر تشکیل ستاد انتخاباتی روحانی که شریعتمداری مسوولیت اداره آن را برعهده دارد، با اشاره به صحت نقل قولی که مرعشی از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه «نامزد پوششی باید در کنار روحانی باشد» و این که سال آینده این موضوع به عنوان اقدامی راهبردی در اردوگاه تحول‌خواهان تبدیل شود، تصریح کرد: این خبر صحیح است اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم به دنبال مذاکراتی که پیرامون این مسأله صورت گرفته، تصمیم‌گیری در این خصوص به روحانی واگذار شده است.

وی در رابطه با نتیجه تصمیم روحانی پیرامون موضوع نامزد در سایه خاطر نشان کرد: «تاکنون روحانی هیچ تصمیمی در این مورد نگرفته‌اند البته نظرات را می‌شنوند اما به طور طبیعی باید تا روز ثبت‌نام منتظر بمانیم.»

اما روحانی تصمیم خود را گرفته است او می‌خواهد تنها وارد میدان شود؛ به اعتقاد او یک مرد جنگی به از صد هزار است. حال فقط باید تا 22 فرودین ماه و آغاز زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری منتظر ماند تا موضع روحانی برای حضور در انتخابات و تصمیم نهایی اصلاح طلبان مشخص شود.