پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یکی از تئوریسین های جبهه اصلاحات به شدت نسبت به همراهی اصلاح طلبان با حسن روحانی در انتخابات ابراز تشکیک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، یکی از تئریسین های فعال جریان اصلاحات که فعالیت وسیع مطبوعاتی دارد اخیرا در جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان خواستار معرفی یک نامزد مستقل از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری شده است.

وی تاکید کرده است: اصلاح طلبان قربانی روحانی در پیش پای نظام شده اند. او نه اصلاح طلب است و نه به فکر اصلاح طلبان است.

وی خاطرنشان ساخته است: با استدلال و شواهد روشن به شما می گویم که در دولت بعد استفاده روحانی از اصلاح طلبان خیلی کمتر از این دولت است.

با این همه شورای مشورتی اصلاح طلبان به معرفی نامزد مستقل نرسیده و احتمالا نامزد در سایه معرفی می کند.

روند نزولی روحانی در نظرسنجی‌ها به‌شدت زیاد است. از این رو احتمال اینکه اصلاح طلبان در شرایط بحرانی به این جمع‌بندی برسند که باید گزینه دیگری را جایگزین آقای روحانی کنندبسیار زیاد است.  

مساله دیگر، امتیازگیری اصلاح طلبان از اقای روحانی است. اصلاح طلبان نمی‌خواهند به راحتی با آقای روحانی تعامل کنند تا بعدا  با وی به چالش بخورند. مخصوصا اینکه بعد از انتخابات نیاز آقای روحانی به اصلاح‌طلبان کمتر می‌شود از این رو  با توجه به میزان بالای سهم خواهی این جریان، به این جمع بندی رسیده اند  که  باید با معرفی کاندیدای مستقل زمینه امتیازگیری بیشتر را فراهم کنند.