امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه اولین جشنواره تقدیر از پژوهشگران قرارگاه پدافند هوایی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اولین جشنواره تکریم پژوهشگران قرارگاه است که هم برای کارکنان وظیفه و کارکنان پایور برگزار می شود.

وی افزود: نزدیک به ۹ سال است که از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی می گذرد و اگر برکاتی حاصل شده،  سیستم های موشکی، شنود الکترونیکی و سیستم های راداری ما چندین برابر شده اند و می توانیم با تهدیدات روز دنیا دست و پنجه نرم کنیم، از قبل همین پژوهش ها حاصل شده است.

امیر اسماعیلی افزود: در قرارگاه پدافند هوایی بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا به سه بخش دقت کردیم؛ یک بخش حامیان پژوهشگران است؛ بخش دیگر خود پژوهشگران هستند که باید خود را همرزمان قرارگاه پدافند هوایی بدانند و این امر محقق شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: بخش سوم یعنی آنچه که برای پرواز قزاقستانی رخ داد و آنچه که برای کوادکوپتر بالای سر مجموعه شهید مطهری در تهران بزرگ رخ داد همه حاصل دست رنج های پژوهشگران قرارگاه پدافند هوایی است.

وی تصریح کرد: فقط به سامانه ها توجه نکرده ایم و در بحث علوم اجتماعی در قرارگاه پدافند هوایی خیلی کار شده است زیرا وقتی ما سه هزار و ۷۰۰ نقطه گسترش داریم ممکن است ۵ نفر یا ۵۰ نفر در نقطه ای باشند که فاصله زیادی از شهرها و مراکز تجمعی دارد و آنها باید بتوانند خودشان و سیستم شان را اداره کنند.

امیر اسماعیلی در ادامه گفت: در این جشنواره کتاب هایی در بخش های علوم نظامی که خاص قرارگاه پدافند هوایی است، کتاب های علوم طبیعی و نظایر آن رونمایی شد.