حجت الاسلام  "سید حسن موذنی" معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت خارجه در خصوص فاجعه منا، اظهار داشت: کار‌های حقوقی این حادثه از سوی وزارت امورخارجه در حال پیگیری است؛ اما به جهت جهانی بودن واقعه، نظرات کارشناسان حقوقی دیگر کشورهای اسلامی هم خواسته شده است.

وی همچنین در خصوص دلایل اختصاص بخشی از موزه شهدا به شهدای منا گفت: به جهت پربازدید بودن این موزه، بخشی از آن را به شهدای منا اختصاص دادیم؛ از این‌رو در نظر داریم آثار این شهدا را جمع‌آوری کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بازدیدکننده‌های موزه شهدا از جهان اسلام هستند، افزود: روزانه حدود 150 نفر از این موزه دیدن می‌کنند.

حجت‌الاسلام معظمی با بیان اینکه معابر و خیابان‌ها را مزیَن به نام شهدای منا خواهیم کرد، گفت: این امر در دستور کار کمیسیون نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت شهدای منا در سراسر کشور، عنوان کرد: رونمایی از نمایشگاه «لاله‌های سفید»، کنگره شعر شهدای منا، خواندن دعای عرفه در مصلی و دیدار با مقام معظم رهبری ازجمله برنامه‌های سالگرد این شهدای بزرگوار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: سال جاری به جهت اینکه ما نتوانستیم در سالروز شهادت این شهدا در مکه، مدینه و منا حضور پیدا کنیم، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ بنابراین نیاز بود در ایام ذی‌الحجه حرکتی علیه آل سعود انجام شود.

حجت‌الاسلام معظمی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ شهدا، فعالیت‌های فرهنگی بیشتری را انجام خواهیم داد، افزود: شهدای منا برای ما با شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم یکسان هستند.

وی تصریح کرد: با انتشار خاطرات و فعالیت‌های شهدای منا، در سایت‌ها، مجلات و کتاب یاد و خاطره‌ آن‌ها را زنده نگه خواهیم داشت.