پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- احمد شیرزاد در یادداشتی که امروز در روزنامه آرمان منتشر کرد، با تاکید بر این که یکی از اولویت های مجلس دهم، پروژه «آشتی ملی» است هدف از این رویکرد را «فراموشی فتنه» عنوان کرد و در ادامه تهدید کرد در صورتی که اصولگرایان در مجلس آینده از القابی نظیر « فتنه» استفاده کنند، اصلاح طلبان عکس العمل نشان خواهند داد!

اما پروژه آشتی ملی چیست و مبدا آن کجاست؟ اولین بار در سال 88 و بعد از ناکام ماندن عملیات نیمه سخت براندازی نظام توسط سران فتنه بود که هاشمی رفسنجانی از «آشتی ملی» سخن گفت. هدف گذاری هاشمی در آن زمان طراحی یک «دالان نجات» برای بازگرداندن اصلاح طلبان به حاکمیت و مانع شدن از حذف تدریجی آن ها به دلیل فتنه گری های سال 88 بود.

بعد از آن  این واژه بر زبان بزرگان اصلاحات نیزچرخید و با هدف «ساده سازی مساله فتنه» از وقایع فتنه 88 به «سوء تفاهم سیاسی» و «لغزش سیاسی» تعبیر شد. در ماه های منتهی به انتخابات اخیرمجلسین نیز جریان اعتدال- اصلاحات از ضرورت «مذاکره ملی» سخن گفتند و حتی رییس جمهور با بیان ضرورت نماندن در گذشته ها به کنایه از همین مساله یاد کرد. 

یادداشت امروز احمد شیرزاد اما گامی رو به جلو است که نشان از تبدیل «مجرم» به «طلبکار» دارد! این رویکرد نشان می دهد اصلاح طلبان به دنبال «رقیق سازی فتنه» و محو آن از ادبیات سیاسی کشور هستند. این ها در حالی است که هیچگاه برای این «گناه نابخشودنی» از نظام و مردم عذرخواهی نکرده اند.                                                   

به نظر می رسد اکنون جبهه انقلاب با مساله ای تازه رو به رو شده است، مساله ای که نیاز به هوشیاری جدی دارد و باید برای مقابله با آن، تولید ادبیات و بازخوانی مستندات فتنه صورت پذیرد ودر غیر این صورت دیر یا زود این نظام است که بدهکار سران فتنه خواهد شد.