به گزارش پارس به نقل از فارس، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت:مصوبه دولت درباره قراردادهای جدید نفتی هنوز در حال بحث است و ما نمی‌دانیم این قرارداد چیست، اما این مصوبه دولت اشکالات و ایرادات جدی دارد و باید فرمت اصلی آن تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
 
وی افزود: مشکلات اساسی و عدیده‌ای بر این مصوبه دولت مطرح است، پیش از این دولت انتقادات به این مصوبه را رد می‌کرد اما بنده یقین دارم وقتی این مصوبه در هیئت دولت به تصویب رسیده، هیچ نظری از کارشناسان گرفته نشده است، چون اگر گرفته می‌شد، این مصوبه به تصویب نمی‌رسید.
 
میرکاظمی با بیان اینکه نحوه برخورد دولت با منتقدان به کشور ضربه می‌زند، تصریح کرد: یک جریانی در دولت وجود دارد که دسترسی دولت به سایر اطلاعات را محدود می‌کند، باید سازمان بازرسی زودتر وارد این موضوع می‌شد، دستگاه‌های نظارتی دست به عصا شدند، چرا اینطور است؟ در حالی که مغایرت قانونی این مصوبه دولت کاملاً شفاف است و چرا زودتر وارد موضوع نشدند و تأخیر در لغو این مصوبه می‌تواند منجر به انعقاد قراردادهایی شود که به کشور ضربه می‌زند.
 
وی درباره آثار اقتصادی برجام در این نشست خبری توضیح داد: عمدتاً اشکالات اساسی اقتصادی کشور از نظر کارشناسان اقتصادی، 80 درصد مربوط به سوءمدیریت بود و تحریم‌ها تنها 20 درصد در مشکلات اقتصادی کشور دخیل بودند، سئوال این است کدام دولت آن 80 درصد سوءمدیریت را رها کرده و به 20 درصد تحریم‌ها می‌پردازد؟ دولت یازدهم این کار را انجام داده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز رکود عمیقی در کشور حاکم شده و هر روز شاهد تعطیلی صنایع تولیدی و صنعتی کشور هستیم، محرمانه کردن رشد اقتصادی و سایر اطلاعات اقتصادی با دسترسی آزاد به اطلاعات مغایرت دارد، مگر می‌شود 2/5 سال کشور و فعالان اقتصادی را رها کرد؟ اما این دولت این کار را انجام داده است، نباید مسائل اقتصادی با مسائل سیاسی کشور خلط شود.
 
وی خاطرنشان کرد: روز اول گفتند یک‌هزار ال‌سی گشایش یافته ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است و همچنان بانک‌های ما در اتصال به سوئیفت مشکل دارند.
 
میرکاظمی با اشاره به لحن مدیران دولت در پیش از تصویب برجام و پس از تصویب توافق هسته‌ای، گفت: قبل از برجام مسئولان دولتی می‌گفتند اگر برجام به تصویب نرسد، با بحران جدی مواجه می‌شویم، اما امروز که برجام تصویب شده و به تأیید نهایی رسیده است، می‌گویند بیهوده توقع و انتظار برای مردم ایجاد نکنید، نمی‌شود با آینده مردم اینگونه بازی کرد.
 
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه نگاه به برجام در دولت یازدهم وجود داشت، به همین دلیل مسئولان دولت فعلی برای رفع مشکلات داخلی کشور هیچ نگاهی به صنعت داخلی نداشتند، امروز شاخص‌های کلان اقتصادی پایین آمده و دچار رکود شده است، حجم هزینه‌های جاری در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل به دو برابر افزایش یافته است که نشان‌دهنده دنبال کردن آدرس‌های غلط اقتصادی در دولت یازدهم است.
 
نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: تشتت در سیاست‌های اقتصادی دولت نگران‌کننده است و نامه چهار وزیر دولت هم گویای همین موارد است. آنچه در پسابرجام جای نگرانی دارد، به هم خوردن تراز ارزی و جهش ارزی کشور است، وقتی می‌توانیم بگوییم واقعاً برجام خروجی و نتیجه داشته که مشکل سیستم بانکی کشور حل شود، پول‌ها و منابع ایران آزاد شود و بتوانیم نفت را بفروشیم، البته بر فرض اینکه همه این اتفاقات هم بیفتد، طبق نظر کارشناسان اقتصادی و همچنین لحن این روزهای مسئولان دولتی، تنها 20 درصد روی اقتصاد ایران تأثیر می‌گذارد.