به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در همایش «اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران» که صبح امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، اظهارکرد: دولت یازدهم خود را در پناه ایشان می بیند و از او می خواهد که سایه لطف او و مودت او همواره بر سر این ملت ودولتی که به عنوان خادم ملت است، مستمر و استوار باشد.

وی افزود: زندگی امام یازدهم به ما می گوید که تحریم و در حصر و محاصره بودن به چه معناست. آن امامی که تمام دوران زندگی خود را در حصر و محاصره سربازان بود و با درخشش نور فرزندش که جاوید تاریخ و زمان تا روز ظهور خواهد بود، راه امید دائمی را پیش پای مردم بزرگی که همواره افتخارشان انتظار گشایش و فرج است می گذارد.

روحانی با اشاره به موفقیت در مذاکرات هسته ای و اجرای برجام، اظهارکرد: شاید هم برای ما و هم برای شما رسیدن به این روز ساده و آسان نبود و همه شما می دانید که در موضوعی بسیار پیچیده و در هم تنیده که یک سرش توطئه استکبار و صهیونیست و سمت دیگرش رقبای نا اهل و خصم در این منطقه بود و در قلب آن افراد افراطی که همواره تلاش می کردند هرگز نگذارند این روز در تاریخ ثبت شود، موفقیت کار آسانی نبود.

رئیس جمهور تصریح کرد: خیلی ها خواستند ۲۳ تیر ۹۴ نباشد، خیلی ها خواستند که روز ۲۶ دی ماه ۹۴ نباشد و خیلی ها خواستند که پایان مذاکرات با موفقیت همراه نباشد.

وی ادامه داد: برخی با هواپیمای اختصاصی به ژنو و وین رفتند و گفتند قیمت نفت را پایین می آوریم و ایران را به زانو درخواهیم آورد؛ شما چند ماه صبر کنید تا این امر محقق شود. سپس به سازمان ملل رفتند و در پشت تریبون حرف زدند و عکس بمب را بر روی تابلو به نمایندگان ملل جهان نشان دادند که به ایران اعتماد نکنید.

روحانی خاطرنشان کرد: خیلی ها تلاش کردند که وسوسه شیطانی ناامیدی را در دلها مستقر کنند و گفتند آیا می شود با دشمن و خصم مذاکره کرد؟ خیلی ها گفتند هر وقت مذاکره کردیم، کلاه سر ما رفته است و هیچ وقت این امر ما را به جایی نمی رساند. برخی نیز تاریخ را به استناد آوردند که مگر پرهیز از جنگ با شیطان امکان دارد و ما راهی جز جنگیدن و ویران کردن و ویران شدن نداریم؟

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ما در ۲۴ خرداد ۹۲ به تمام این افکار مهر باطل زد، گفت: ملت در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد ما خواهان تعامل سازنده با جهان هستیم.

روحانی افزود: تردید نداشته باشید هر آنچه که داریم و خواهیم داشت متعلق به یک ملت غیور، متحد، صبور و در صحنه است. این ملت در همه صحنه ها تمام توان خود را به کار گرفت و سختی ها را کشید و در نهایت به پیروزی رسید و این امید را در دل داشت و توسلش به حضرت حق بود که روزی ۲۳ تیر ۹۴ و ۲۶ دی ۹۴ به وجود خواهد آمد.