پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مجتبی شاکری عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به جلسه افطار روحاني و تطهیر سران فتنه در يادداشتي اختصاصي براي «پارس» نوشت:

ما آن مسیری که در انقلاب انتخاب کردیم و جایگاهی که در منطقه و دنیا داریم، یک جایگاه ویژه ای است. به خصوص که در مذاکرات هسته ای طرف آمریکایی دست خودش را رو کرد و خواسته های پنهان خود را آشکار کرد این که در مورد ایران به دنبال چه چیزی می گردد یعنی اصل انقلاب اسلامی برای آن ها بحث است و مباحث هسته ای و غیر آن بهانه است.

تجربه ای که در این چهار دهه نسبت به آمریکا وجود دارد، این بوده است که در تمام مراحل این کشور کار خود را با کم ترین هزینه انجام داده است؛ یعنی با استفاده از نیروهای ضدانقلاب داخلی یا آن هایی که تفکر براندازی دارند، توانسته است این کار خود را انجام بدهد و نیاز به این نباشد که خود مستقیم ورود پیدا کند یا هزینه اش را برای این کار بالا ببرد. در دهه 80 اوج ورود آن ها بود؛ چون از سال 76 که کارگزاران به همراه اصلاح طلب ها توانستند ورود پیدا کنند و دولت آقای خاتمی را روی کار بیاورند. در دو نوبت ریاست جمهوری که آقای خاتمی داشتند، کاملاً مشخص شد که عقبه فکری آن ها که همان عقبه فتنه هستند، به دنبال این بودند که مجموعه نظام را از تمام ظرفیت های مثبت اش تهی کنند؛ یعنی ابتدا فتح سنگربه سنگر را مطرح کردند، بعداً فشار از پایین چانه زنی از بالا یعنی دولت خاتمی مقابل رهبری قرار گیرد. بحث نافرمانی مدنی را مطرح کردند که مردم را به کف خیابان ها بکشانند تا مقابل رهبری قرار بدهند، اصل حاکمیت دوگانه را مطرح کرند تا دوباره در مقابل رهبری باشد. همین طور ادامه پیدا کرد تا این که در مجلس ششم تحسن کردند تا مجلس هفتم برگزار نشود. کارنامه عمده اصلاح طلبان در این زمینه کارنامه بسیار سیاه، سخیف و سنگینی است که اوج آن در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مشخص شد. سال 88 چهره واقعی فتنه را به تصویر کشید. همین که آقای خاتمی کاسه گدایی پیش پادشاه عربستان برد برای پول گرفتن به انتخابات، این لکه ننگی است که هیچ گاه از دامن این ها پاک نخواهد شد و جلسات فکری که داشتند و می خواستند از نظام باج خواهی کنند و شورای حکمیت را مطرح کردند اما مقام معظم رهبری فرمودند که زیر باج خواهی نمی روند. کارهای آن ها جز آبروریزی نبوده است. هشت ماه این ها یک سنگینی را بر این نظام وارد کردند که در طول هشت سال جنگ آن سنگینی نبود. هشت ماه مملکت را قفل کردند.

البته به نظر می رسد که آقای روحانی هوشمندتر از این حرف هاست که تمام بار اعتبار خودش را هزینه اصحاب فتنه کند و اصحاب فتنه بتوانند بار اعتبار ایشان را مصادره کنند. در ریاست جمهوری یازدهم هم نتوانستند این کار را بکنند یعنی نه گزینه شان آقای روحانی بود و نه آن جایگاه را داشتند ولی به نظر می رسد که در دولت آقای روحانی به دنبال این هستند که این تمامیت خواهی را در قوه مجریه بتواننند داشته باشند و استفاده اکثر را از این قضایا ببرند. البته همه دوستان انقلاب باید متوجه این قضایا باشند. ایجاد کردن چنین صحنه هایی هم در حقیقت المان دادن به آمریکا است که مقداری روی آن ها حساب باز کند؛ لذا به نظر می رسد که بایستی تیم مشاوره ای آقای روحانی خیلی هوشمندانه عمل کنند و از جلساتی که تشکیل می دهند؛ این که چه کسانی صحبت می کنند، محافظت کنند تا بازتاب های آن نتواند قوت دولت را در عرصه بین المللی کوتاه یا سست کند.

در حاشیه های به وجود آمده نیز دو حالت بیش تر وجود ندارد؛ 
یا این که حاشیه هایی که در جلسه افطاری وجود داشته است، برخاسته از انتخاب گزینشی سخنرانان بوده است و یا این که عدم اطلاع تیم برگزارکننده باعث آن شده است که در هر دو صورت کار اشتباهی صورت گرفته است؛ چرا که در هر دو حالت بازتاب بیرونی آن یکسان خواهد بود و بایستی این کار انجام نمی شده است و از انجام شدن چنین کاری اجتناب صورت می گرفت؛ چون که به جایگاه ریاست جمهوری ضربه می زند. پس کار اشتباهی صورت پذیرفته است.

اكنون مشكل اصلي كشور ناكارامدي دولت، فرسوده بودن مديران و مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم است كه متاسفانه، جريان فتنه موضوعات ديگر را اصلي مي داند.